Hampa eller läder!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare moonlightgarden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 777
M

moonlightgarden

Det blir nog till att kyppa nya fina skydd till ponnyn i julklapp.

Vilka skulle ni köpa?

Antingen blir det hampa pro fram å bak finns ett paket pris på 500 kr för dom. Det är senskydd fram å senskydsliknande kortare bakskydd i plast.

Eller skulle ni välja läderskydden från h***s istället C.H. Senskydd och C.H. bakstrykkappor, totalt blir summan för det 677 kr.

Färgen på båda alternativen är svart.

Sv: Hampa eller läder!

Är det såna här du menar? Fast då Hampa som du sa. Jag har s¨na Catago, och det är de bästa skydden jag haft :love: Helt perfekta för min smak. Snygga, sitter kanonbra, lätta att tvätta, och mycket bra modell på bakbensskydd. Till ett jättebra pris tycker jag. Jag rekommenderar dom verkligen :bow:

Jag skulle köpt Hampa skydden. Har dom själv då visserligen. :D
Har ett par Hampa Pro, de är jättebra, kan inte göra annat än och instämma med Runaway´s kommentarer om dom. Snygga, lätta att ta på och av, bara att borsta eller skölja av och hänga på tork efter ridturen. Du kan slänga in dom i maskin också när de behöver tvättas mer ordentligt. Dom är dock lite små i storlekarna. Mitt halvblod av grövre modell 163 i mkh har stl. full på sina skydd och dom är i minsta laget för henne.. I övrigt är jag mycket nöjd med dom! Så har du t.ex. stor/grov d-ponny så välj stl. full..

Är själv lite skeptisk till kvalitén på Hööks skydden, skulle hellre köpa Globus i så fall. Har hört mycket positivt om Globus men har inte någon erfarenhet av dom själv.

i börjes har dom ju billiga hampa pro skydd, 379 kr kostar dom =)
och det är i paket, fram och bak.

Det var där jag köpte mina ;)
Fast sedan tillkommer ju frakten också, men man kanske t.ex. kan beställa ihop eller så kan man ju köpa fler saker samtidigt :p

Ja storlekarna är nog ett minus om man har STOR häst. Min D-valack har rätt grova ben, men inte alls så långa som halvblod och liknande. Han har full och det är perfekt för honom.

Japp det är precis sådana jag menar :)

Storleken på hampa passar min ponny utmärkt, andra skydd jag har provat har varit några millimeter för stora å gett skav.

Fast det är ju en nackdel för folk som inte har min ponny :D

Åka till börjes blir nog lite långt eftersom att jag bor i gävle :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Jag vill köpa nya skydd till hästen i brunt läder, men har inte råd att köpa några för 2000 kr. Mesta möjliga kvalitét för pengarna...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: Wembley
·
Utrustning Mina gamla senskydd har efter över 10 års flitig användning, blivit mogna för pension.:cry: Det är ett par Eskadron. Nu är ju frågan... 2
Svar
26
· Visningar
1 949
Senast: Anniiis__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka