S

sulan_88

en dum fråga kanske, men är en hamster svår att ta hand om? :o
funderar på att köpa en,men det kan bli lite problematiskt eftersom vår kissekatt trivs onormalt bra på mitt rum... :(
 
Hamster är väldigt lätt. Fast om jag skulle ha hamster och katt samtidigt skulle jag definitivt ha dunabur, men helst av allt inte låta katten vara på rummet.
 
okej!
tar kattjäveln hamstern(om jag köper en) då blir det synd om den stackaren
 
Nejnejnej. Så får du inte tänka. Det är helt naturligt för katten, hamstern är ett bytesdjur!
Ett tips är dock att om du skaffar hamster, håll dörren låst. Hade en katt och tre gerbiler förut, glömde låsa en dag och katten kunde öppna dörrar... Det var inte roliga att se en gerbil utan inälvor när jag kom hem från skolan :crazy:
 
*fy på mig*
jag vet,kisen tog min brors gamla ökenråtta och sprang ner till köket med den..ville nog att mamma skulle göra ngt smaskigt med den!!hehe
ja det är nog smart att ha dörren stängd...
 
men helst av allt inte låta katten vara på rummet.

Precis. Jag hade glömt stänga dörren till mitt rum en gång när jag hade hamster i dunabur. En av katterna gick då in på rummet när jag inte var hemma (katten brukade annars, när jag vara i närheten, vara rätt "säker" att ha "ihop" med hamstern. hon visade visserligen intresse men gjorde aldrig någon ansats att vilja hoppa på den även om risken såklart alltid fanns) och när jag sedan kom hem fann jag buren ligga uppochnervänd på golvet. :crazy: Efter det var jag alltid noga med att stänga dörren när jag inte befann mig i närheten.
 
Hamstrar sover mest på dagen och är aktiva om natten. De lever inte så länge.

Men de är roliga att ha. Skojiga att se på när de äter, de stoppar ju allt i kinderna innan de äter upp det och det kan se ganska komiskt ut ibland! :D

Katten ska nog aldrig vara ensam med hamstern i alla fall, det kan ju hända olyckor.
 
Även om nu katten inte skulle lyckas öppna buren så kan hamstern stressas av att den finns i närheten. Så ingen katt i samma rum...
annars e hamstrar väldigt lätta att ha och göra med. Har själv haft en mindre uppfödning när jag var yngre.
men var beredd på att dom är vakna på natten då du vill sova och kan låta en hel del, bla. när dom springer i sitt hjul... :crazy:
men d e något man vänjer sig vid eller så får du hitta ett annat kattfritt rum att ha hamstern under natten... ;)

men hamstrar e UNDERBARA små djur som kan bli VÄLDIGT personliga och tillgivna..
jag hade en som vägrade äta om jag var borta och som sen surade när jag kom hem. Hon satt med huvudet i ett hörn i buren när jag försökte prata med henne, annars så var hon alltid framme när jag gjorde det. Och när jag sen höll henne så vägrade hon titta på mig, hon vände bort huvudet bara som värsta divan.
inte många som tror att en hamster kan få sånna känslor men d e bara att fråga mina föräldrar som satt som två fåelholkar då detta hände.. :crazy:
 
Vi har både hamstrar och katter och det funkar bra. Tänk bara på att stänga dörren till rummet där du har hamstern. Även om man kan lita på katten när man är där vet man ju aldrig vad den hittar på när den blir ensam!
 
Jag har två hamstrar (ej i samma bur, det är två hanar). Det är jätte roliga djur och jag själv tycker inte att dom är speciellt svårskötta.. och så är ju hamstrar så sööta! :love:
 
Hur lätt som helst.
Byta vatten, ge mat varje dag.
Städa buren en gång i veckan.
Sen lite kel :)
Dom är så söta, har 1 nu, har haft många genom åren.
 

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 146
Senast: Scata
·
Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
1 104
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Kanske dum fråga, men någon som vet om man kan det? Anledningen att jag frågar är för att jag haft en arbetsförmågebedömning hos dem...
Svar
15
· Visningar
1 105
Senast: Sasse
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 538
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp