Hamsterflytt

• Däggdjur
  • Trådstartare Trådstartare equuus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 947
E

equuus

Hej!
Har precis fått min första hamsterkull och undrar när dom kan flytta till nya ägare ? :confused:

Sv: Hamsterflytt

Jag tycker det beror lite på hur pass stor kullen är och hur bra ungarna växer på.
Har jag en liten kull eller en kull där alla växer på bra, får de flytta strax efter 4 veckors ålder.
För större kullar är det minst 5 veckor och ungar som växer dåligt får stanna längre än så.

Det är 6 ungar i kullen och dom växer och äter bra ! ;)

Det är sibiriska dvärghamstrar, men det var inte meningen att det skulle bli en kull...men det blev det ändå:laugh:

Liknande trådar

Däggdjur Hej. Två renrasiga ej besläktade Hermeliner fick en kull i dagarna med 3 dödfödda och missbildade ungar. Det var hennes första kull och...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: Lyan
·
Däggdjur Hej! Har för två veckor sen köpt min sons första husdjur. Efter noggrant övervägande landade det i två gerbiler. Buren var inköpt och...
Svar
2
· Visningar
397
Senast: Breen
·
Avel Hej! Jag undrar om någon vet vart jag kan hitta om mitt sto har haft föl innan? Veterinären såg att hon har blivit sytt i vulvan och då...
Svar
5
· Visningar
892
Senast: Tuppis
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 601
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025