Han har stängt Dumma frågor 2 !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Plantan

Trådstartare
O_o:(:confused:
Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga.

Var tråden "Dumma frågor 2" så himla dum så den inte förtjänade att få vara kvar? Gunnar stängde den. Han tycker inte att det finns några dumma frågor. Han känner helt klart inte mig... :meh:

Det var väl en jättebra tråd där man kunde slänga ur sig en fråga, tex varför man tagit bort marsipanrosen från Princesstårtorna i frysdisken eller varför en tånagel delat sig som en liten grisfot.*
Det är inget man startar nya trådar för, mer en liten fundering i största allmänhet. Kanske inte så himla genomtänkt alla gånger. Och inte behövdes nåt seriöst svar heller, för ville man verkligen veta, så letar man nån annan stans, på ett seriöst ställe. Men man borde väl kunna få fråga lite ändå, i Dumma frågor 2. Det var ju bara en tråd för lek och tjatter, fullständigt oseriös. Men snäll. Dumma frågor, ettan, blev ju full av såna där inlägg å kommentarer eller vad det heter.

Jag vill ha tebax tråden. Är det nån fler som vill det? Ge en tumme eller ett hjärta eller nånting i så fall! :heart

Bästa Påskhälsningar,
Plantan

Ps, *
Här kommer en fråga som kunde passa perfekt i en tråd om tex Dumma frågor...
Vad heter såna där grisfötter egentligen, Grisklövar heter det väl på riktigt om det är flera, men om det bara är en enda, vad heter det då? En sån fråga skulle jag aldrig ställa i nån annan tråd och jag skulle aldrig starta en ny tråd heller. Men jag är lite nyfiken och undrar om nån annan vet. Och det är lite för jobbigt för att googla på. Då kan den som vet få glänsa en stund och känna sig duktig. En boost. Låt oss få ställa dumma frågor och boosta dem som har svar! Så tycker i alla fall jag!
;)
 
Jag lägger mig inte i @Gunnar s beslut, men eftersom vi generellt inte brukar tillåta öppna diskussioner om specifika modereringssituationer så kommer jag att låsa denna tråden. Jag rekommenderar att du diskuterar saken vidare direkt med Gunnar, @Plantan, eftersom det är han som fattat beslutet och därmed är den ende som kan svara på dina frågor.

/Mod
 
Rent generellt ogillar jag evighetstrådar då det i princip är omöjligt för någon utanför dem att hitta eventuella intressanta ämnen i dem.

Det gör att massor av intressanta diskussioner inte blir av.

Moderatorerna bryter ibland ut ämnen från dessa ofta då någon rapporterat ett intressant ämne som förtjänar en egen tråd. Detta är en arbetsbörda som skulle minska om folk skapade egna trådar om ämnen istället för att de göms i evighetstrådar. Fortsätt gärna rapportera sådant.

Som jag skrivit finns det inga dumma frågor alltså behövs ingen speciell tråd för dem. Om man anser att en fråga är mindre viktig eller framförallt inte helt seriös så finns det redan ett prefix för detta under Allmänt "Lek & tjatter".

Dock bör man tänka på att ex.vis hästvårdsfrågor passar bättre under Hästvård.

Jag hade flera gånger funderingar på att stänga den första "Dumma frågor"-tråden, men valde att vänta, nu i samband med att det skapades en andra tråd=evighetstråd som dessutom innehöll utbrytbara frågor som dessutom vid ett tillfälle passade bättre under andra forum ansåg jag det lämpligt att stänga ner och förklara detta.

Ett tillägg:
Evighetstrådar som är väldigt "breda" är extra svåra, allt kan av någon anses vara en dum fråga vilket skulle innebära att allt kan frågas i en sådan tråd. Vilket lite motverkar anledningen till att ha separata forum och separata trådar.

Huvudanledningen är att jag tror att detta är bättre för de flesta och skapar fler bra och intressanta diskussioner där fler kan deltaga.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 783
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 639
Senast: Hellhound
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 846
Senast: jemeni
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp