Han ska sälja japanernas husfabrik

(Sveriges Radio)
Bara några dagar efter att det japanska företaget Tomoku Hus AB meddelade att de inte skulle fullfölja husfabriken i Gävle har nu spekulanter hört av sig för att köpa den jättelika fastigheten i Fredrikskans. Bo Tranberg i Gävle har fått japanernas förtroende att visa runt framtida köpare i den 15 000 kvadratmeter stora fastigheten.

http://www.sr.se/gavleborg/nyheter/artikel.asp?artikel=1048218
 
Sv: Han ska sälja japanernas husfabrik

Jag sa redan innan den vartill salu att jag tyckte att det skulle bli ett ridhus. Det tycker jag fortfarande... Dock saknas det liiiite pengar. Dock så behövs det typ 1000 pers med 100 000:- var och jag är INTE en av dem. MEn jag kommer bli en flitig användare av ridhuset :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (SR) Rid 60 mil i Hälsingland. Och bo på gårdar längs vägen. Med en ridled ska hästturister lockas till Hälsingland. En budkavle ska...
Svar
0
· Visningar
696
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Sveriges Radio) Valboslätten vid Åby gård kan bli den plats där Gävle kommun bygger en ny ridsportanläggning...
Svar
0
· Visningar
709
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Sveriges Radio) Den danska familjen Nissen får fortsätta sin resa med häst och vagn runt Östersjön. Gävle kommun stoppade tidigare...
Svar
18
· Visningar
1 754
Senast: skjootan
·
  • Artikel
Hästnyheter (Sveriges Radio) Gävle kommuns djurskyddsinspektör stoppade ju en dansk familj som reser med häst och vagn. Men nu hävdar en annan...
Svar
0
· Visningar
841
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp