Han talar med djuren

Sv: Han talar med djuren

Det hörs på andningen hur man känner sig :smirk:
Även muskeltonus skvallrar.
 
Sv: Han talar med djuren

Jag vet inte riktigt vad du menar med "här fanns inga fördomar" Vad jag vände mig mot Carola_linds inlägg var att hon diskuterade energi som, om jag tolkat henne rätt, någon form av psykisk kraft i samband med telepati. Sedan frågade hon om inte allt var energi, vilket jag förnekade att det var. So far so well.

Sedan att man kommunicerar mer än man tror och att man det låter jag vara osagt, det kan inte jag avgöra. Men som sagt man borde vara överens om grunderna för diskussionen innan man börjar diskutera, för annars kommer man ju ingen vart och tillslut urartar det ofta i pajkastning. Det var därför jag tog upp det. Visst kan man tro på tomtar och troll, men att diskutera tomtars eventuella utseende och aktioner med någon som helt förnekar dess existens leder inte någon vart. :smirk: Det var lite så jag menade.

Det var med andra ord här jag vill få klarhet i diskussionen.

Att jag tyckte det var ett klokt inlägg av mackan, var att jag uppfattade "talar" som kommunicera och inte att enbart sitta och överföra bilder. Det är möjligt att det var en övertolkning. Ibland tycker jag dock det blir som om man vill ha kontroll över all kommunikation med hästen och utesluter mycket spontanitet. Men det tillhör nog en annan diskussion.

Hoppas i alla fall jag har förklarat mig nog.

Magdalena
 
Sv: Han talar med djuren

Att säga attt "allt är energi" känns mest som svammel så tack Glorfindel för din utläggning om vad energi egentligen är.
Synd att du inte fick svar.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
711
  • Artikel
Hästnyheter (Värmlands Folkblad) 20 års provisorium är slut. Tältlivet är till ända för Demitron och hans vänner. I lördags invigde Torsby...
Svar
0
· Visningar
679
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Värmlands Folkblad) Fritidsnämnden i Karlstad har bett kommunstyrelsen om 290 000 kronor. Pengarna är tänkta att gå till en...
Svar
0
· Visningar
823
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Värmlands Folkblad) Eva Örnebring sade redan som sjuåring att hon skulle ha en egen ridskola. I dag har hon tränat fram Värmlands enda...
Svar
7
· Visningar
1 590
Senast: remmis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp