Drömmen var en egen ridskola

Sv: Drömmen var en egen ridskola

:bow: :) så har vi på våran ridskola också det är jätte bra...:) :bow:

om man inte kunde tävla utan att ha en massa pengar vad skulle det vara för kul för dom som verkligen vill tävla men inte har råd att köpa en egen häst:confused:
 
Sv: Drömmen var en egen ridskola

Jag tränade för Eva Örnebring när jag var barn. Hon är verkligen bra! :love:
 
Sv: Drömmen var en egen ridskola

Jag har min häst i stallet bredvid eva...
 
Sv: Drömmen var en egen ridskola

Hon kanske inte precis är unik med det där att låna ut häst för att andra ska tävla...
Jag tävlade många gånger ridskolans ena lektionshäst och det var även fler som var ute och tävlade lektionshästar...detta för redan 15 år sen!
Vet även andra klubbar som har det så för att ge ungdomar utan egen häst en chans! :bow:
 
Sv: Drömmen var en egen ridskola

mm mrn här i värmland är det inte så vanligt äm kanske klubbtävlingar så som blåbärstävlingar mm o som max Km
 
Sv: Drömmen var en egen ridskola

i stockholm är det i stortsätt självklart att eleverna tävlar ridskolehästar och ponnys. både i dressyr och hoppning! ungefär tom. mvs b nivå.

sen så står det i artikeln "I stalltjejernas värld är idolen Malin Baryard och den högsta drömmen en egen häst. Men inte alla föräldrar kan, eller vill, punga ut med 25 000 kronor om året. Och inte alla barn och ungdomar klarar att ta hand om en häst när det väl gäller."

25.000 om året??? i sthlm är det ju kostnader för typ 3 månader........ å det är ju exkl. tävlings kostnader!!!

men eva verkar ju vara en riktig eldsjäl! fler sånna som hon!!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Värmlands Folkblad) Värmländsk dressyrsport har saknat en egen cuptävling. Det ska det bli ändring på. Redan den 1 mars startar kvalet...
Svar
0
· Visningar
546
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Värmlands Folkblad) 20 års provisorium är slut. Tältlivet är till ända för Demitron och hans vänner. I lördags invigde Torsby...
Svar
0
· Visningar
673
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Värmlands Folkblad) Fritidsnämnden i Karlstad har bett kommunstyrelsen om 290 000 kronor. Pengarna är tänkta att gå till en...
Svar
0
· Visningar
815
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Värmlands Folkblad) Efter flera års arbete har Christinehamns ridklubb nått till en lösning på ridhusproblemen. Om cirka ett år kan...
Svar
0
· Visningar
886
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp