Handskar!?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Arinko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 161
A

Arinko

Någon som har förslag på bra vinterridvantar som inte kostar alltför mycket och som verkligen håller fingrarna varma?
Berätta gärna vart man kan köpa de också!

Är också ute efter en bra vinterridjacka och ett par snygga och sköna helskodda ridbyxor som inte kostar skjortan och lite till.

Tack på förhand för svar!:bow:

Sv: Handskar!?

De nya trefingersvantarna från hööks är inte bra. Både mina och en stallkompis vantar har gått i sönder på samma ställe. De äldre vantarna från hööks är mycket bättre, saknar mina som jag blivit av med :(

ja syrran har kvar sina gamla och jag får nöja mig med ett par (som är för små) som säkert är minst 6 år gamla...

jag har ett par jacson och har inte frusit i dem hittills och då har det varit kring 20-25 minus som kallast...

Mitrolle skrev:
Jag har Hööks CRW 3-fingersvantar, de är outstanding! De är jättevarma!
Okej, fast jag vet inte, jag tycker det verkar läskigt med 3-fingersvantar.
Kan ha att göra med att jag inte trivs i vanliga tumvantar heller, vill kunna röra fritt på alla fingrarna.

l_isa skrev:
jag har ett par jacson och har inte frusit i dem hittills och då har det varit kring 20-25 minus som kallast...
Modell? Pris? Inköpsställe? =)

Heh!
Hittade på Järnia fingervantar, med skoningar på helt rätt fingrar i fleece för 50 :-, som torkar snabbt och är supervarma!

cristobal skrev:
Heh!
Hittade på Järnia fingervantar, med skoningar på helt rätt fingrar i fleece för 50 :-, som torkar snabbt och är supervarma!
Det låter ju nästan för bra! Var det längesen eller kan man fortfarande ha tur att hitta de? Hur är de att rida i förresten?

Arinko skrev:
Modell? Pris? Inköpsställe? =)

Jag har också Jacsons, tycker de är rätt bra, de är varma och så, men lite otympliga.. Jag är sugen att testa Hööks i skinn, någon som har dem? Har haft ett par trefingervantar i skinn en gång i tiden och de var jättebra!
Mina Jacson har jag köpt på Granngården, minns inte vad de kostade, 89:- eller något sådant...

Jag har MH:s ARCTIX. De är både varma och rätt så smidiga också. De är köpta på Granngården och kostade 198:- tror jag.

Jag har ett par fleece vantar, när det är vanligt vinterväder ute. DOm är från hansbro, köpta på globen. Men när det är ruskigt kallt så blir det tumvantar där findrarna är uppdelade trefingervante är det kanske dom kallas, köpta på börjes och är helt suveräna. Använde dom till och med när jag åkte skidor. Man fryser aldrig i dom.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 815
Senast: ildiko
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 165
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 234
Senast: valy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka