Hane + lyfta på benet

pepp

Trådstartare
När började era hanhundar lyfta på benet vid kiss?

Elliott har redan? börjat, han började när han var 4½ månad ungefär. Fast tekniken finns inte riktigt ännu, ibland råkar han lyfta på frambenet istället :D

Sv: Hane + lyfta på benet

Min är 4 månader på torsdag, han började lyfta lite smått på benet redan vid 12 veckor..
Nu lyfter han det ganska regelbundet, inte jämt men nästan :p

Min schäferhane är 11½ månader och har Inte ens börjat lyfta på benet...:cool:
Så det är väl rätt individuellt antar jag.

Min började inte lyfta på benet förrän han var 9 mån.

Min lille kille var väl 3 månader när han började lyfta på benet, men han körde ändå oftare "tikstilen" :D När han var 4½ månad lyfte han väl så gott som varje gång men hade lite rolig teknik (lyfte så högt så han höll på att trilla över :rofl: ) Nu när han är 6 månader så kan han "ståkissa" om han tappar balansen när han ska till att lyfta på benet men annars så lyfter han varje gång.

KL

Då får ni svara mig än en gång eftersom det här med hund....
Jag trodde de började hanhundskissa när de blev könsmogna?
Men så är inte fallet förstår jag nu.?

Atlas började när han var runt 5-6 månader och den lilla började när han var 10-11 månader.

min började typ när han fyllt ett halvår. Nu är han 7 mån men lyfter inte alltid, men oftast.

Hane?? :crazy:
Min Tik är knappt sju månader, och kissar sittande, på tre ben med ett bakben i luften :D

Min vovve är 7 åroch kan fortfarande sitta som en tik och kissa. :p Men det beror nog på att han blir så himla kissenödig att han inte hinner med att lyfta på benet. ;)
Markera dock när vi är ute på promenader. Sitter bara ner i trädgården gömd bakom busken så att ingen ser.. kan bli lite pinsamt då. :o :D

Allvarligt talat så var han ungefär lika gammal som din innan han började lyfta på benet ordentligt.. Tror han var ca 11 månader

Min skäggiga vorsteh började inte lyfta på benet förrän han var över året. Nu är han 4 år och lyfter inte benet alla gånger.

Hade en kull med storpudel valpar för ett antal år sedan.
Där ene hannen lyfte på benet redan vid 7 v ålder.

min var 3 månader när han började lyfta på benet, han sittkissar mestadels, men ibland åker benet upp :D (han är idag 4 månader.)

Våran schäferhane är 8-9 månader och han har inte börjat lyfta benet än.

min amstaff/pitbull pojk på 15 mån lyfter inte men han är dock kastrerad vet inte om de spelar in..

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 244
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
510
Senast: Redfox
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 691
Senast: __sofia__
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
501
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II
  • Somna in hemma