hane med hane

• Däggdjur
  • Trådstartare Trådstartare Nennisen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 913
N

Nennisen

Har en okastrerad hane som jag inte har några planer på att kastrera för jag ska ha honom till avel senare igen,men min kompis har en kasterad hane som hon inte orkar ta hand om längre,så jag tänkte de passade bra för min kaninhona dog så hanen är ensam,så jag undrar om dom två kaninerna kan gå med varandra utan att ha ihjäl varandra?

Sv: hane med hane

Två okastrerade hanar/en kastrerad & en okastrerad skulle jag aldrig tordas ha ihop.
Det slutar till 99,9% i slagsmål, och det kan sluta illa...
Det är inte ens säkert 2 kastrerade hanar går ihop.

Så personligen skulle jag aldrig tordas.
Har man tur, så kastrerar dem "bara" varandra.
Men det kan lika gärna sluta med döden för en eller båda...

Sv: hane med hane

säger NinniH, men du kan ju ta den andra hanen ändå men låta honom bo i en annan bur? :) Kaniner är ju inte flockdjur så dom har inget behov av en kompis på samma vis som vi människor :P

Liknande trådar

Däggdjur Hej! Har för två veckor sen köpt min sons första husdjur. Efter noggrant övervägande landade det i två gerbiler. Buren var inköpt och...
Svar
2
· Visningar
381
Senast: Breen
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 778
Senast: 13579vas
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 619
Senast: Otherside
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
784
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hur ska vi tänka? Häst/hundmöte -tillbud
  • Atletix