Ireland
Trådstartare
Mitt sto har under en tid nu bitit sig fast i vä sida av bettet. Hon är kollad av tandläkare med ett par vassa kanter bara, och genomgången några gånger av EQ. Nu har jag börjat fundera på en sak. Hon har varit mycket stel i musklerna (har varit igång i 3 månader nu efter en mycket lång vila med föl), men det har blivit bättre nu när hon är igång mrf. Har varit sned i korset, vilket rättats till 2 ggr (inte så länge sen sist) och nu senast var det inte så mycket.
Svårt att böja sig åt vänster och stel i hö bog. Svag i hö bak, släpar gärna det lite i backen om man inte jobbar henne ordentligt. Hon var lägre på hö sida, så därav kommer väl svagheten i hö bak.
Nu tänkte jag att detta kanske hänger ihopa. Svaghet i hö sida, och biter fast i vä sida av bettet? Slänger gärna ut vä bog med, och har svårt med galoppombytena från höger till vänster.
Nu är vi mycket ute o klättrar och galopptränar varvat med mycket skritt på långa tyglar. Hon har börjat muskla sig fint (och jämnt för den delen).
Tror ni att detta kan hänga ihop? Någon teori?
Svårt att böja sig åt vänster och stel i hö bog. Svag i hö bak, släpar gärna det lite i backen om man inte jobbar henne ordentligt. Hon var lägre på hö sida, så därav kommer väl svagheten i hö bak.
Nu tänkte jag att detta kanske hänger ihopa. Svaghet i hö sida, och biter fast i vä sida av bettet? Slänger gärna ut vä bog med, och har svårt med galoppombytena från höger till vänster.
Nu är vi mycket ute o klättrar och galopptränar varvat med mycket skritt på långa tyglar. Hon har börjat muskla sig fint (och jämnt för den delen).
Tror ni att detta kan hänga ihop? Någon teori?