Hansbo Event Plus med UnderCover

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ingrid och Lukas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 040
I

Ingrid och Lukas

Hej alla,

Någon som har dessa täcken och kan berätta vad ni tycker om dem? Vart har ni köpt erat och vad fick ni betala.

Har bara hittat ett ställe på nätet som säljer dessa täcken och de hade inte vår storlek. Några tips om inköpsställen på nätet tas tacksamt emot...

~Ingrid

Sv: Hansbo Event Plus med UnderCover

Jag har bara hört positivt om detta täcket men min systers vanliga regntäcke med fleecefoder var ju inte direkt hållbart...
Blir lite trött på alla mellanklasstäcken som går sönder efter ngn användning... Bättre med det gamla vanliga, och jag har för mig att du också har dom som favoritmärke...
Lite dyrare i inköp men väl värt om man hade tänkt använda täckena mer än en halv säsong...

EmelieR skrev:
Jag har bara hört positivt om detta täcket men min systers vanliga regntäcke med fleecefoder var ju inte direkt hållbart...
Blir lite trött på alla mellanklasstäcken som går sönder efter ngn användning... Bättre med det gamla vanliga, och jag har för mig att du också har dom som favoritmärke...
Lite dyrare i inköp men väl värt om man hade tänkt använda täckena mer än en halv säsong...

Oh ja, jag är ju HW fantast av stora mått, menar du alltså att Hansbo Event är billigare än HWs täcken? Har inte sett något pris på nätet så jag kan inte uttala mig...

~Ingrid

Oh ja Events täcken är mkt billigare än HW. Jag har några Event-täcken och jag är nöjd med alla.
Dom jag har är ett 220 g termotäcke (olivgrönt m beiga gjordar), ett brunt ofodrat regntäcke (som jag inte använt så mkt), ett fleecefodrat regntäcke (olivgrönt) och ett fleecetäcke.
Dom är ganska stora i bogen, men de jag har kan man spänna in ganska mkt om man har en häst med smal bog. Dock blir de nog för stora ändå om hästen är väldigt nätt över bogen.
Tycker annars de är bra, hållbara o så. Självklart ligger de ju inte i HW-klass, men utetäckena har aldrig läckt igenom och det är ju huvudsaken.

www.henrikssonsridsport.se har en del, Börjes har oxå tagit in ett par täckesmodeller nu (tror ett regntäcke där kostade 579 kr, tror det är ett sånt som man kan lägga i stoppning i så det blir tjockare). Eko har nog oxå, iallafall i Växjö (nu Citygross).

Mitt termo kostade nog bara 400 tror jag (rea, henrikssons), ofodrade täcket ca 500, fodrade 600, fleecet 400 ca.

Tack!!!

Det är alltid bra att få höra andras erfarenheter. Jag tror nog det blir ett Rambo XL med halstäcke denna gången. Tycker dock detta från Event så så läckert ut...

~Ingrid

Ja Rambo/Rhino är ju super! Du kan ju göra som jag, köp HW-täcken att ha i första hand, sen ha billigare täcken i reserv (typ event).
Känns onödigt att ha HW i reserv.....!

piggis_83 skrev:
Ja Rambo/Rhino är ju super! Du kan ju göra som jag, köp HW-täcken att ha i första hand, sen ha billigare täcken i reserv (typ event).
Känns onödigt att ha HW i reserv.....!

Jag har gjort precis så, har Rambos stalltäcke, regntäcke samt vintertäcke och så har jag BOT stalltäcke som jag varvar med. Har Börjes Himalaya vintertäcke som extra att byta med...

~Ingrid

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 639
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 412
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 487
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka