Hansbo Kombitäcke

Sv: Hansbo Kombitäcke

Dom brukar ligga på ca 600-800 kr. Jag har ett sådant täcke och jag tycker dom är jättebra. Absolut värt pengarna.

Hansbos kombitäcke har alltid varit ett av mina favorittäcken!! dock tycker jag inte att de är lika snygga längre, men kvaliteten den är super :bow:

Hur är dom i stoelekarna? Hört att de krymper en hel del i tvätten? Ska man ta en storlek större? Det lär kanske bli för stort ändå.

Japp, dom är bra på att få dom torra, men sitter helt förjävligt tycker jag. Korta i ryggen, hängiga i bogen, och sitter ju inte kvar eftersom de inte har varken gjordar eller bensnören (och neej, lösa täckesgjordar funkar inte :smirk: ).

PÅ travshoppen finns det kombitäcken med bensnören har jag upptäckt, vet inte om de finns överallt, men h'r finns de iallafall..

cabejos fleecetäcke är mkt bättre.
dom torkar skitsnabbt.
tyvärr är det rätt dyrt, men det är det värt.

På min passar det jättebra! Lite långt faktiskt. Passar bra i bogen, då han är rätt kraftig. Men ligger kvar gör det inte. Man får väl bara ta att sy på bensnören själv, det är ju inte hela världen. Köpte det beg (använt en gång) för 200 kr.

Lazio skrev:
cabejos fleecetäcke är mkt bättre.
dom torkar skitsnabbt.
tyvärr är det rätt dyrt, men det är det värt.

Å jag som letar efter Cabejo täcken - vart kan jag hitta detta täcke då?

Så det sitter bra på hästar med kraftigare bogar? Min är väl åt det kraftigare hållet.

Men storlekarna då, är dom små?

Tycker inte de är så bra. Konstig passform, inga gjordar. Dessutom inte alls så bra att lägga på en våt häst som det sägs, visst det funkar, men går like bra med ett fleece eller cooler-täcke.

Dock så är kvaliten jättebra, har ett blå-vitt-rött som jag haft snart 10 år nu, och det är i nyskick!! :bow:

dem är ju så fula!! Kör ett Finn Tack ull täcke istället, skit effektivt, snyggt, och rejäla läder gjordar som håller allt på plats!!!

Ja dom är så bra som sägs, har alltid haft det blå/gula till mina hästar. Oidi har haft sitt sen han var 2 och det ska han ha hela livet. Det har hållt super! Väl värt pengaran om det håller i 12 år. Bäst är det som transport täcke för de andas så bra. Han ska ha det imorgon när vi åker till skara och hoppas att vi får komma hem igen. Stackars gubben!

Min herre är rätt tunn över bogarna men min ponny var kraftig och de satt bra på båda.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 203
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·
Utrustning Hei, Er det noen som har disse og som kan legge ut et bilde på hvor mye de utløser/åpner seg? Finner ingen info på nettet.
Svar
13
· Visningar
544
Senast: Jeps
·
Utrustning Min dotter har börjat rida lite :love: Hon har hittills ridit i varmfodrade stövlar, men nu när dom byttes ut mot gummistövlar så insåg...
Svar
1
· Visningar
164
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka