Hansbos tömkörningsgjord

cactuspower

Trådstartare
Jag undrar om någon här har den? Vad tycker ni om kvalitén på lädret och funktionen?

Jag är en amatör när det kommer till tömkörning men vill gärna lära mig. Jag undrar om denna gjord duger? eller borde man satsa på t.ex. en beg. tärnsjö?

Sv: Hansbos tömkörningsgjord

Absolut satsa på en beg. tärnsjö. Men det är nog väldigt svårt att hitta!

Har provat Hansbo, den är bra! Jag tömkör med en travsele, det funkar med.

Jag har Hööks dyra tömkörningsgjord. Vissa påstår det är samma som Hansbo, jag vet inte jag. Den är vad man kan se för öga en koia av Hansbos gjord.

Jag är supernöjd. Den ligger still och bra, stående tömringar (= ett måste) och bra inspännings- och variationsmöjligheter. FUnkar dock inte på häst med HELT rund rygg. Min har rejält vid sadel osv, så inga lunda takig, men har manke och är inte 'platt' vid manken. Och gjorden varken trycker eller glider.

Jag hade förut en Tärnsjögjord, modell dyr. Den var fin och bra och 'allt'. Men jag tömkör inte mycket eller avancerat nog för att tycka det var värt det. Så jag sålde den. Kan inte säga att jag hitills kommit på en enda sak med den här gjorden som jag ser som sämre än/negativt med tärnsjögjorden. Tärnsjöläder är tärnsjöläder, men med min användning märks det inte på ens en livstid, så mycket används inte gjorden. Och i övrigt som sagt ingenting som jag märker av i skillnad.

Senast ändrad:

Jag har Hansbos tömkörningsgjord. Är jättenöjd med den. När jag gick hästutbildning hade de Tärnsjös gjordar, och visst, det är bättre läderkvalitet. Men i förhållande till de gånger jag använder gjorden skulle jag aldrig lägga dom pengarna på en så dyr gjord. Nä, jag slår ett slag för Hansbos gjord, jag är som sagt helnöjd med den :idea:

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
641
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 325
Senast: Iamia
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 210
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 426
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka