Hantera en energitjuv

Den situationen du beskriver känns inte OK öht.
Vad säger arbetsledningen?

Vi är ju lika nya båda två (och två personer till, som jag funkar bra med). Chefen har inte supermycket med oss att göra (han är rätt fullskiten med jobb), däremot har vi haft en bra handledare som haft hand om oss nu under introduktionen. Hon och chefen har mycket kontakt. Jag känner nog att jag klickar bra med henne, så jag funderar på om jag kan ta det den vägen? Hon har också "råkat ut för den här personens mindre trevliga sidor" under introduktionen, så jag tror inte det kommer som en stor surprise för henne.

Tråkigt nog hände just den här grejen med telefonen när bara jag och personen var i rummet = ord kommer stå mot ord. Däremot lägger hon sig i allting jag frågar de andra personerna i rummet (jag har börjat säga Anna, kan du hjälpa mig med... Och ändå svarar hon innan "Anna" hunnit göra det). Så att ingen tror att jag hänger ut någon nu, det finns ingen på min avdelning som heter Anna. ;)

Vi har faktiskt börjat skypa/sköta alla frågor via chatten för att slippa hennes oönskade svar. :o
 
Ska väl tillägga också att jag var tvungen att ha datorn för att kunna svara på frågorna från personen som ringde. Att jag skulle resa mig och gå ut ur rummet med telefonen var alltså totalt omöjligt.
 
Jag skulle nog ha satt kunden på vänt. ställt mig upp och talat direkt till energitjuven att "jag klarar det här själv, tack, kan du gå och sätta dig igen" i lugn röst. Var tydlig som till ett barn (eller en karl :-) ).
 
Vi är ju lika nya båda två (och två personer till, som jag funkar bra med). Chefen har inte supermycket med oss att göra (han är rätt fullskiten med jobb), däremot har vi haft en bra handledare som haft hand om oss nu under introduktionen. Hon och chefen har mycket kontakt. Jag känner nog att jag klickar bra med henne, så jag funderar på om jag kan ta det den vägen? Hon har också "råkat ut för den här personens mindre trevliga sidor" under introduktionen, så jag tror inte det kommer som en stor surprise för henne.

Tråkigt nog hände just den här grejen med telefonen när bara jag och personen var i rummet = ord kommer stå mot ord. Däremot lägger hon sig i allting jag frågar de andra personerna i rummet (jag har börjat säga Anna, kan du hjälpa mig med... Och ändå svarar hon innan "Anna" hunnit göra det). Så att ingen tror att jag hänger ut någon nu, det finns ingen på min avdelning som heter Anna. ;)

Vi har faktiskt börjat skypa/sköta alla frågor via chatten för att slippa hennes oönskade svar. :o

Prata med handledaren först men var beredd på att chefen kommer att vilja prata med dig personligen. Tar ledningen inte tag i det ordentligt hade jag personligen börjat leta nytt jobb. Jag funkar inte så att jag kan bita ihop konstant när det är så grova övertramp, förr eller senare smäller jag och då smäller jag rejält...
 

Liknande trådar

Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 293
Senast: Shaggy
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 644
Kropp & Själ Jag vill börja med att säga att jag velade mellan att lägga tråden här eller på Barn men landade i att det inte är bebisen som är den...
Svar
13
· Visningar
1 183
Senast: Milosari
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 488
Senast: Bortglömd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp