happy snacker

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Uddatyp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 2 058
Sv: happy snacker

Jacky skrev:
Var kan man köpa en sådan boll som du hade till din häst? Skulle mina nog uppskatta tror jag:idea:

Jacky

Jag har en sån boll! Jag köpte den genom www.gibbon.se Där kan man gå in och titta var de olika återförsäljarna finns och så vidare....
Så här ser den ut iaf:
709545.jpg

Och jag förstår inte riktigt hur en häst ska kunna skada sig på den? Den e rund och har inga vassa kanter och rullar lätt undan.
Mina pållar fattade direkt vad det var frågan om! :D

dom kanske trampar på den o vrickar sej eller nåt...fast gör dom bog inte.

de till att den hänger så den kan svänga fritt mot väggen/i luften och att den inte kan tryckas fast mot boxgallret - för då tar den slut på nolltid

Jag vet inte vad den kostade, det var min hästs-hagkompis-ägare som hade köpt den. Men så dyr kan den ju inte ha varit... En hundralapp kanske?

Något jag störde mig på var att den ska vara "oförstörbar"... Jaha... det har min häst inte brytt sig om att läsa :D

Det är inte farligt för hästen om den hänger fritt i luften? Min häst är ibland uppe i det blå och slår sig i huvudet lite här och var ibland ;) Får väl vira bubbelplast runt den så det inte gör ont på hans lilla huvud ;)

Annars har väl alla djuraffärer sånadär bollar som ni pratar om, de med pellets i och ett hål där de trillar ur.. Finns ju i olika strl till hundar. Varning för dem med labyrint i, den stampas snart sönder av irriterade och glupska hästar :angel:
OBS!! Sätt upp en varningsskylt på boxen att hästen äger en boll, annars kan stallpersonalen vurpa när de ska ge hästen hö, ta ut den eller what ever...:D

Vart hittar ni dem? Och vad brukar de kosta?

Hade varit bra att ha till mina två inne i boxen.

Liknande trådar

Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Islaend
·
Tjatter Jag dricker inte vin, öl eller bubbel. Börjar tröttna på cider/alkoläsk. Så hit me med era drinkar. Ska vara hyfsat enkla och göra och... 2
Svar
21
· Visningar
699
Senast: Kaching
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
402
Senast: Hedwig
·
Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
396

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka