Bukefalos 28 år!

Har blivit med valp! *bilder*

Sv: Har blivit med valp! *bilder*

Jättesöt! Kanske vore en bra kompromiss för mig och min sambo. Jag vill ha en liten smidig hund och han vill ha en rottweiler. Med en sån liten sötis som din får man båda delarna :idea: :D
 
Sv: Har blivit med valp! *bilder*

Hur söta får man bli??? :love:
Men är inte det där en ovanlig och"fel" färg för JT :confused:
Jättefina va dom iaf!!!!!!!!!!! Hoppas allt går bra när ni får hem honom!
 
Sv: Har blivit med valp! *bilder*

Fel färg är det, de ska ha 50% vit för att vara "godkända". Såg att det var en helsvart där också.

Väldigt söt var han (och syskonen) iaf. :love:
 
Sv: Har blivit med valp! *bilder*

Thihi...va häftigt... Jag har ALDRIG sett en färgad Jack Russel.... Vad är den blandad med??? Stamtavla???
Fast jag tror inte uppfödaren runt hörnet skulle hoppa av glädje om dom såg dessa bilderna... SÖT!!!!!!! Jag blev KÄR!!! En JR i bekväm färg!!!
 
Sv: Har blivit med valp! *bilder*

Tack allihop!

Nej, han blir inte godkänd. Jag vet det och för mig spelar det ingen roll, har redan en blandis på 2½ år. Jag ville ha en annorlunda färg, ingen vanlig vit.

Pappan och mamman är Jack Russel. Mamman är brun och svart ål på ryggen, vitt under magen, pappan vet jag inte riktigt men han är mera vit på.

Skall ta mera kort när jag fått hem honom. Skall följa med ägaren nästa fredag och besikta dom.

Kram Favina :bump:
 
Sv: Har blivit med valp! *bilder*

Lycka till med valpen. Renrasiga är de dock inte, det syns tydligt både i färg och utseende. Det är väldigt vanligt att blandrasuppfödare säger att valpar som bara är delvis jrt är renrasiga jack russell - de blir mer lättsålda och man kan få ut högre priser för dem.
 
Sv: Har blivit med valp! *bilder*

*knapplån*

Dom var ju så söta allihop ju :love:
Du kommer få en rolig vovve.
Jag har en JR å det är den roligaste hund jag någonsin haft.
(men vilken egen vilja.....)
Jag har haft schäfer,bladraser förut.
Nu har jag Japansk spets å JR :love:

Jappen som normalt är en pigg å allert hund är som en sombie jämfört med JR.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Har blivit med valp! *bilder*

Båda är renrasiga Jackrussel, en annan dotter som hon fått ät godkänd, samt att den har fått valpar med samma pappa som min och oxå fått godkända.

Mamman är dock inte godkänd pga för mycket brunt. Det finns papper, så blandisar är det inte.
 
Sv: Har blivit med valp! *bilder*

Thihihi!!! Jag tycker den är JÄTTESÖT!!! Jag menade inget illa om papperna... Jag bara undrade om den var "uppblandad" då det är så modernt med nästan helvita nu för tiden... Har du ngt kort på mamman???
 
Sv: Har blivit med valp! *bilder*

Det var inte menat till dig! ;) Skrev till Jaahl eller vad den hette :smirk:

Jag har inget kort på mamman men kan ta det när jag ser henne nästa gång.

Kram Favina :bump:
 
Sv: Har blivit med valp! *bilder*

Om de är godkända i SKK har inte nödvändigtvis något att göra med om de verkligen är renrasiga. SKK bryr sig inte om stamtavlor eller vad som finns bakom hundarna, bara hur den enskilda individen ser ut. Med andra ord kan (kunde) man i princip t.ex. utan problem mönstra in en blandras tax/jack russell så länge hunden själv liknade en jrt såpass att den skulle kunna få en trea på utställning - sen att kanske alla syskon helt klart var för taxlika för att mönstras in spelar ingen roll.
 
Sv: Har blivit med valp! *bilder*

Du påstår att föräldrarna inte är jack russel? Bara för att dom har andra färger?
 
Sv: Har blivit med valp! *bilder*

Att det inte är helt renrasiga russllar, ja sannolikt, dels för färgen och dels för att flera av valparna inte har det typiska russelluttrycket. Övertecknade valpar förekommer även inom renrasig jrt-avel, men flera av dessa är ju helt svarta/black & tan. Så blir det inte om inte andra gener spelar in. Om det finns papper så antar jag att du sett en off. stamtavla på mamman (ej handskriven) som bevisar att hon är renrasig? Detsamma för pappan för all del. Inte för att det spelar någon roll i det här fallet, men eftersom du säger att du är säker på att valparna är renrasiga menar jag.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 845
Senast: Nota
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 625
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 497
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 901
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp