Har blivit med valp...

snurran

Trådstartare
Egentligen ska man ju studsa och tjoa. Och visst, hade jag fått ta valpen nästa vecka, efter att jag flyttat färdigt, då hade jag haft både orken och energin att ge den allt den behöver...

Nu ville då tjejen som skulle köpt den att jag skulle ta den tidigare (den är 14 veckor), då hon själv känner att hon inte kommer att ha tid och råd med hunden.
Vi har pratat med uppfödaren om detta och hon är väldigt positiv till att jag tar den och idag ska vi skriva nytt köpeavtal osv.

Valpen känner ju mig litegrann eftersom jag och tjejen har hästarna i samma stall och valpen alltid är med. Så en fördel är ju att den först inte behöver gå tillbaka till uppfödaren för att sen få en annan köpare.

Den är av rasen Lapsk Vallhund och borde jua passa mig rätt bra då det är en mångsidig hund och jag är ju intresserad av mycket inom hundsporten.

Är det några av er som har en LV? Vore kul att få lite berättat om era hundar och vad ni tränar osv. :)

Sv: Har blivit med valp...

Grattis till valpen!
Det kommer säkert att kännas bättre när flytten är klar! Det är ju helt underbart med en liten valp i huset! :love:
Har ingen Lapsk Vallhund, bara en liten Jack Russel på 9 månader.
Lycka till ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 613
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 290
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 461
Senast: Capybara
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 748
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Diskbråck
  • Uppdateringstråd 31