Har du ett stalltäcke från granngården,rost eller camelfärgat?

Fibusen

Trådstartare
Skulle du då kunna vara snäll och mäta det,och se hur långt exakt det är? Och vilken storlek det "ska" vara..

Sv: Har du ett stalltäcke från granngården,rost eller camelfärgat?

Någon möjlighet att mäta har jag inte, men var på granngården i förrgår och skulle köpa ett stalltäcke till min pålle. Kollade på rean, hittade ett beige med brun kant runtom, och jag tyckte det var supersnyggt. Pållen har strl 145 annars, men den storleken på det här täcket var jättestort. Kollade på 135 i stället men det var för kort över ryggen. Har hänt att pållen har kunnat haft fleecetäcke från granngården i strl 125...

Ok...Så då kan dom alltså variera i storlek en hel del då med andra ord..

Mitt är ett 155-täcke och det är i minsta laget för min häst som normalt drar 155-165. Har inte mätt mitt men det är inte stort i storleken iaf.

Hmm jag har 600grams stalltäcket samt ett bomullstäcke, båda i 145. Pållen drar normalt 145. Bomullstäcket sitter bra medans stalltäcket är lite långt i ryggen och lite tajt över bogarna (kraftig häst).

Hur sjutton kan det vara sån himla skillnad? Tycker att ett 135 täcke SKA vara 135,145 SKA vara 145 osv.

Som nu då,om mitt täcke nu är 125,då är liksom rygglängden 140..Helt sjukt...

jag har ett sådant (stalltäcke 300g med ljusblå kant) jag har inte mätt de. De är ett 135 täcke och de är den storleken min häst brukar ha.
De här täcket är nog lite stort på henne men ganska lagom.

Åhh,snälla,kan du mäta det? Hela rygglängden? Underbara människa i fall du kan det! :love:

Åhh vad underbar du är!:love:

Hoppas att du kommer fram till att det är ca 140 långt,för det är mitt,som jag hoppas är en 135!

Hur sitter dom i övrigt? Är det bra passform?

ja de sitter bra, de är lite långt bara men annars gillar jag de väldigt mycket:banana: och de är väldigt snyggt också:D

Nu har jag mätt mitt täcke, de var ca 140cm om man mätte ryggen. Men då mätte jag inte med "svansskyddet" så du vet de:D

Åhh,tack! :bow::bow:

Då var mitt felmärkt,och det var en 135:a! Jippie! :banana:

Jag är skyldig dig en tjänst! ;)

Liknande trådar

Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
234
Senast: EZMK
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 017
Senast: tanten
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Shixle
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
243
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka