Bukefalos 28 år!

Har du köpt nåt helgalet..?

Andra gången jag köpte en häst köpte jag den jag verkligen ville ha dvs ett sto, unghäst (2år), newforestponny, helt svart med några vita streck i pannan. Allt blev helt rätt från början och har varit det sedan dess. Hon är nu 14 år, nästan helt vit och det bästa som finns!! Vi tränar lite dressyr och är ute i skogen på härliga turer tillsammans med kompisar. Allt är alltid lätt och roligt med henne. Hon är ganska så präglad på mig om man nu kan säga det om en häst. Jag blir lika glad varje morgon jag kommer ut i stallet och ser henne.

Hon är min vän.
 
Har inte köpt någonting galet, men erbjöd mig att köpa en problemhäst som inte blivit riden på flera år efter att hon kastat av för många ryttare. Ville köpa henne billigt för hur svår hon än är att rida är hon trevlig från marken och jag ville se vad jag kunde göra med henne. Ägare bestämde sig för att GE mig hästen, så här står jag nu en häst rikare och har ingen aning om vad jag ska göra näst! Får hem henne snart och det ska bli intressant att undersöka varför hon bockar..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp