Har fått erbjudandet om att prova en

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SMponny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 850
S

SMponny

New Lord Dressyrsadel - en lågprissadel men då den är ämnad att endast tävla i någon gång under året så är priset snarare en fördel än en nackdel. Vi vill ju inte lägga ut massor av pengar på en sadel som inte används.

Frågan är om det finns någon som har en åsikt om sadeln, hur den är att sitta i, om lädret spricker vid användning, om den låter....ja alla åsikter mellan himmel och jord är bra att ha i ryggraden.

Det var allt jag ville för den här gången.

:banana:

Sv: Har fått erbjudandet om att prova en

Varför ska du promt ha en dressyrsadel om den inte ska användas?

Även en sadel som inte används mycket måste passa.

Jag tycker hellre man ska lägga pengarna på en billigare syntet.

New Lorden är väl en av de bättre svinbilligare sadlarna men med tanke på nypriset så är det ingen höjdare. Lädret är hårt, stoppningen måste bytas.

Vi rider bomlöst till vardags och min dotter vill tävla i dressyr någon gång under året. TR godkänner inte bomlös sadel på tävling :( Därav anledningen till att vi inte vill lägga ned någon större summa på något som kommer att användas mer sällan än ibland då det hopptävlingar som gäller i vanliga fall.:D

New Lorden är väl en av de bättre svinbilligare sadlarna men med tanke på nypriset så är det ingen höjdare. Lädret är hårt, stoppningen måste bytas.

Är väl ? Du vet inte av egen erfarenhet?

Lädret är och stoppningen måste bytas ? Du vet av egen erfarenhet?

Jag har inte klämt på alla billiga sadlar. Däremot New Lorden. Den är betydligt mkt bättre än Kingston tex.

Om Kingstonsadlarna kan man hitta information om att de går sönder direkt, att de är SK*T och någon har skrivit att de blivit tvugna att avliva sin häst pga av Ksadeln (låter lite konstigt) men åsikterna varierar.
Jag har inte hittat sådan information om den här sadeln, dock varierar priset på den1300-2500 kronor nypris i butik. Självklart förstår jag att när det gäller sadel så får man kvalitét efter pris.

http://www.pixbox.se/pic_show_id16191635.html

Länken visar en Kingstonsadel under nedmontering - tyvärr har jag inte hittat på något om varför de plockat isär den och fotat.

Ska sadeln bara ligga på ibland så "what ever", antar att liggtiden på ryggen bli max en timme totalt vid ett tävlingstillfälle. Själva tävlingsturen på banan tar väl cirka 5 minuter och det är ju godkänt att rida med pad.

Liknande trådar

Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 655
Senast: Liten
·
T
Western Jag postar detta i en egen tråd eftersom jag tror att vi kan få igång en diskussion i ämnet som för mig är VÄLDIGT intressant, jag...
Svar
17
· Visningar
3 163
Senast: Lazy Lady
·
Utrustning Jag har idag provat en bomlös sadel. Jag har länge varit nyfiken på bomlöst och tyckt det skulle vara PERFEKT till valacken som är ett... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 365
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka