Har någon Petsafe Seaside rostfri vattenfontän?

Alexandra_W

Trådstartare
Som rubriken, är det någon som har en PetSafe® Seaside rostfri vattenfontän och kan berätta om den är helt tyst eller om den skvalar något?
 
Jag har.
Helt tvärtyst är den väl inte. Men jag vet inte om något med rinnande vatten kan varadheöt tyst? Pumpen låter nog mer än vattnet, och så tycker jag ändådtet är en tyst pump.
Men den plaskar inte eller låter som en fontän i trädgården, nån bäck, eööer vattenfall.

Skulle säga att den nog är bland det tystaste en sådan sak kan bli.
 
Jag har.
Helt tvärtyst är den väl inte. Men jag vet inte om något med rinnande vatten kan varadheöt tyst? Pumpen låter nog mer än vattnet, och så tycker jag ändådtet är en tyst pump.
Men den plaskar inte eller låter som en fontän i trädgården, nån bäck, eööer vattenfall.

Skulle säga att den nog är bland det tystaste en sådan sak kan bli.

Pumpljud osv gör inget, det är ljudet av porlande/rinnande/droppande vatten jag inte klarar. Men då låter det lovande

Är du nöjd i övrigt med?
 
Pumpljud osv gör inget, det är ljudet av porlande/rinnande/droppande vatten jag inte klarar. Men då låter det lovande

Är du nöjd i övrigt med?
Ja. Jag är nöjd.

Kom ned i morse och tyckte, men den låter ju inget alls... Men så fyllde jag den till maxstrecket, och ja då hörs den ju att det är vatten helt kort då och då.
Den låter alltså mest när den är full med vatten.
Om du inte klarar vattenljud överhuvudtaget alls så kanske det ändå är fel. Om du inte ska ha den i lite lägre nivå och istället fylla ofta. Svårt att säga.

Om du som jag känner dig kissnödig om den hörs mer än kort skulle jag säga att det är väldigt lugnt.
Skulle tro att det är den bästa vattenfontän man kan hitta.
När den låter så är det väl ungefär som när en fisk i en sjö touchar vattenytan.
 
Senast ändrad:
Ja. Jag är nöjd.

Kom ned i morse och tyckte, men den låter ju inget alls... Men så fyllde jag den till maxstrecket, och ja då hörs den ju att det är vatten helt kort då och då.
Den låter alltså mest när den är full med vatten.
Om du inte klarar vattenljud överhuvudtaget alls så kanske det ändå är fel. Om du inte ska ha den i lite lägre nivå och istället fylla ofta. Svårt att säga.

Om du som jag känner dig kissnödig om den hörs mer än kort skulle jag säga att det är väldigt lugnt.
Skulle tro att det är den bästa vattenfontän man kan hitta.
När den låter så är det väl ungefär som när en fisk i en sjö touchar vattenytan.

Av din beskrivning tror jag inte jag kommer störa mig på den. Supertack för svar!
 
Jag har den.
Inget porlande alls, någonsin!
Har upplevt att den brummar ibland om den hamnat lite snett men det är en väldigt tyst fontän. Den är uppskattad av mina katter.

Jag har skippat kolfilter i den, känndes onödigt. Det grova tvättsvampsfiltret är dock bra på att fånga upp päls och liknande.
 

Liknande trådar

R
Övr. Katt Chefen här hemma har bestämt att man bara kan dricka vatten ur duschen när den droppar så det rinner längs väggen…. 🤦🏻‍♀️🤷🏻‍♀️😅 Det...
Svar
10
· Visningar
911
Senast: G-uldlock
·
Katthälsa Tant siames är 12 år i vinter och har aldrig haft urinproblem. Tills nu. I skrivande stund är hon helt nyopererad för urinsten. Stenar...
Svar
1
· Visningar
614
Hundhälsa Ju mer jag försöker läsa, desto snurrigare blir jag. Kan någon reda ut om begreppen i rubriken är samma sak? Och vilka åtgärder som...
Svar
5
· Visningar
572
Senast: Åsa A
·
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
1 787
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp