Har ni en telefon?

Har inte haft fast telefon på fem år. Har ingen användning för det, blir bara dyrare än att ringa med mobilen och har bra mottagning där jag bor.
 
Nej jag har inte haft fast telefoni sedan jag flyttade hemifrån, anledningen är att det är en onödig utgift när jag ändå aldrig är hemma (nästan)
 
Jag har kvar min fasta telefon, vilket är tur eftersom något hände med mobiltäckningen för ett år sedan. Jag bor i en Stockholmsförort och har haft bra täckning inomhus men nu går det oftast bara att prata om jag sitter på balkongen. Föreningen håller på och utreder men hittills har inget hänt.
 
Nej jag har inte haft fast telefoni sedan jag flyttade hemifrån, anledningen är att det är en onödig utgift när jag ändå aldrig är hemma (nästan)

Samma här. Eller ja, det hade varit en onödig utgift även om jag hade varit hemma mycket, eftersom mobilen fungerar utmärkt även här. :)
 
Har fast, men telefonen har gått sönder. Inte saknat den så ska säga upp den. Kan gå till grannen om det är kris och mobilnätet utslaget.
 
Vi har ingen fast telefon. Det behövs inte när vi har mobiler. Tog bort den eftersom det kändes som en onödig kostnad när vi ändå inte använde den.
 
jag har fast telefon för de behövdes för att jag skulle kunna få adsl men jag använder den inte (och svarar inte i den heller för det är alltid telefonförsäljare..)
 
Nej, enbart mobil, ser ingen som helst anledning till att ha fast telefoni. Är täckningen kass finns FB/messenger; I 9,9 av 10 fall har jag och vännerna ändå bara kontakt via FB.

Mina föräldrar har inte heller fast telefoni och har nog inte haft på 8-9 år, så det är nog ingen generationsfråga.
 
jag har fast telefon för de behövdes för att jag skulle kunna få adsl men jag använder den inte (och svarar inte i den heller för det är alltid telefonförsäljare..)
Jag sa upp min telefoni hos Telia men fick behålla adsl, mot en engångsavgift.
 
Mina föräldrar har inte heller fast telefoni och har nog inte haft på 8-9 år, så det är nog ingen generationsfråga.
Nej, det är nog inte alls någon generationsfråga.

Jag - född på 50-talet - har fast telefon, min fjorton år äldre bror har det inte. Jag bor med usel mobiltäckning, och han bor mitt i ett storstadsområde med utmärkt sådan.

Det handlar nog mer om teknik och täckning än ålder tror jag.
 
Vi har en fast telefon men den används inte. Har till och med tappat bort den bärbara telefonen som nu ligger urladdad på okänt ställe sen typ ett år tillbaka. Ingen ide att ringa oss alltså ;)
 
Nej, det är ingen ide att ha en fast telefon när vi båda har mobiler och bra täckning. En onödig kostnad helt enkelt.

Dock vet jag flera som har fasta telefoner just för att täckningen inte är så bra där de bor.
 
Har också avtal om bredband, TV och telefon från samma leverantör och det är jag glad för då jag typ varje dag pratar med min mamma via hemtelefon, billigare så, skulle ha svårt att göra mig av med hemtelefonen
 
Jag har inget telefonjack i huset jag flyttade till i höstas, så det fanns ingen anledning att skaffa ett nytt abonnemang. Dessutom har jag bra täckning på mobilen hemma.

Förut körde jag med kontantkort men nu har jag gått över till abonnemang på mobilen. Dessvärre klarade 3 inte av att registrera mitt kontantkort så jag blev tvungen att byta nummer :mad:
 
Nej, det är nog inte alls någon generationsfråga.

Jag - född på 50-talet - har fast telefon, min fjorton år äldre bror har det inte. Jag bor med usel mobiltäckning, och han bor mitt i ett storstadsområde med utmärkt sådan.

Det handlar nog mer om teknik och täckning än ålder tror jag.

Pappa 75 år i år tog bort sin fasta för 3-4 år sen med.
 
Nej, eller ja, vi har fast telefoni som ingår i fiberabonnemanget men jag äger ingen telefon som passar i jacket. Man borde säga upp det kanske.... finns det folk som försöker nå mig där tror ni :o
 
Nej, eller ja, vi har fast telefoni som ingår i fiberabonnemanget men jag äger ingen telefon som passar i jacket. Man borde säga upp det kanske.... finns det folk som försöker nå mig där tror ni :o
Min telefon kopplade jag till modemet, inte till jacket. Jag har comhem.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min sambo filmade mig när jag hoppade med mobilen. Det var förmodligen min telefon Huawei eller på hans SonyErikson. Filmen går i...
Svar
3
· Visningar
434
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Går i tankar att skaffa mig en ny mobil. Så jag tänkte att min gamla slänger jag i elektronik på återvinningscentralen. Men sen kom min...
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Smoothi
·
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
0
· Visningar
335
IT & mobiler Är det någon som har bra tips på en slimmad app för anodroid för att göra anteckningar över tid? Jag har börjat väga mig lite mer...
Svar
6
· Visningar
419
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp