Har ni för stl till eran Tinker

cowgirl81

Trådstartare
Är lite sugen på den rasen Tinker/Irisch cob. Och undrar vad de drar i stl på täcken, bett, sadlar(även western), träns grimma med mer. Tacksam för svar

Sv: Har ni för stl till eran Tinker

Täcken allt från 125 cm (om den är liten och kort) till 145 cm. Träns och gimma cob eller full. Bett 11,5-13,5 cm. Sadlar.. jätte inviduellt. Men det finns nog ingen som har mindre än vid. :banana::D

Tack har blivit totalt kär i denna ras. Men kommer nog satsa mest på westernstuket. Då jag sitter skönare i en westernsadel.

Riksutställning för tinker i helgen i borås. Den 9-10. Även shire är på plats! Har du någorlunda nära kan det ju vara kul att åka o titta!

MM synd bara att killen har tävling då. hadde gärna åkt ner dit, men inge skojj att åka själv.

Tack har blivit totalt kär i denna ras. Men kommer nog satsa mest på westernstuket. Då jag sitter skönare i en westernsadel.

Vi rider western på våra tinkerhästar.
Dom har full i träns och vid + xvid i bom på sadlarna ,täcken 135-155.

Vad skojj. Har du nån bild på ekipaget/ekipagen :) Ni får jättegärna lägga in bilder på era hästar. :)

Min 4-åriga tinker tjej som är av den lite lättare modellen är 143cm hög och drar 125-135 i täcken beroende på hur tajta dom är framtill. x-wid i sadel, träns-grimma stl cob, sele cob. Kan verkligen rek denna rasen, dom är underbara:love:

Svaret fick du ju redan i första inlägget. Går inte att svara mer precist än så eftersom en tinker kan variera massor i storlek.

haloj!

min vallack är ca 148 cm, reg cob, har alltid full på grimmor/träns. 145 cm på svetttäcket, strlk 2 på skor, och xtra wid thorowgood griffin sadel från hööks. Han är nog en rätt vanlig tinker i strlk. :)

SANY0114.jpg

hoppas du hittar "DIN" tinker, det finns ju ett gäng till salu.

Han är ju jättefin. Hoppas verkligen ja hittar min drömhäst. Ser dock mörkt ut har mest sett föl och 2-3 åringar och de är för unga för mig.

dessa underbara hästar!

vår underbart fina hingst drar full i grimmor, träns mm, dvs stort huvud. bett 14,5 till och med... köpte en voltige gjord till honom i början där var full för stort. såp svårt med storlekar då tinkern skiljer sig så mycket från individ till individ. de kan ju vara allt från 135cm och över 160 cm, riktigt grov eller lättare i typen.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: cowgirl81
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
769
Senast: Blyger
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 076
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V