Bukefalos 28 år!

Har ni snygga gardingstänger och gardiner? Ge mig inspiration!

S

susekl

Vi får omtapetserat denna veckan i hall och vardagsrum (ja gratis är det ju inte förstås men vi slipper ju själva:D). Så nu ska vardagsrummet fräschas upp med nya gardiner också, kan vara på tiden de gamla har jag haft i ca 15 år dock har de blivit tvättade med jämna mellanrum för den som blir orolig. Eftersom jag har varit noll intresserad av heminredning så har jag bara haft såna där vanliga vita stänger som är standard, flyttat mycket också innan jag och sambon köpte BR nuvarande så har jag bara bott i hyresrätt.

Men nu har jag insett att det finns otroligt mycket snygga gardinstänger och det känns som att en helt ny värld öppnat sig:D. Så snälla sätt in lite bilder nu så jag kan få se dina snygga gardinstänger och gardiner! Så alla bukefalister, nu vill jag se hur du har det hemma!
 
Sv: Har ni snygga gardingstänger och gardiner? Ge mig inspiration!

Det som var så himla knäppt med min existerande vita standardgardinstång, bortsett från att den var så ful, var att den slutade innanför fönstrens ytterkanter och alltså var alldeles för kort!
Så kan man ju inte ha det, så det fick bli nya gardinstänger. Rätt enkla svarta, men klart snyggare om man har panelgardiner.

micasa021-1.jpg


Jag har både bambujalusier och persienner, beroende på hur mörkt och mysigt man vill ha det. :)
 
Sv: Har ni snygga gardingstänger och gardiner? Ge mig inspiration!

Jag gillar mina köksgardinger med hästar och hundar på:
59894159_1.jpg

De hänger som vanliga längder på en vanlig grå stång från Ikea.
 
Sv: Har ni snygga gardingstänger och gardiner? Ge mig inspiration!

Jag vill också ha gardiner med vinthundar på. Var har du hittat det tyget? :)
 
Sv: Har ni snygga gardingstänger och gardiner? Ge mig inspiration!

Visst är det fint :love: Jag köpte det på Åhlens. Det roliga var att jag såg inte ens att det var hästar på förrän en hästmänniska upplyste mig :)

Bilden snodde jag på Tradera. Tyget heter Edens Lustgård!
 
Sv: Har ni snygga gardingstänger och gardiner? Ge mig inspiration!

När jag bytte gardiner runt om i huset,så tillät inte ekonomin att byta ut alla gardinstänger,så jag gjorde så här på helt vanliga gardinstänger..Dom är lite sneda på bilden,men nu är dom raka!
15339827.jpg
 
Sv: Har ni snygga gardingstänger och gardiner? Ge mig inspiration!

Det är ju inget fel på gardinstänger à la standardmall 1a. Så länge man slipper se dem... :angel:
 
Sv: Har ni snygga gardingstänger och gardiner? Ge mig inspiration!

Jag använder vanlig rundstav från bygghandeln :p

Sovrummet. Observera den söta sänglampan mitt på sängen :D
bild415.jpg


Vardagsrummet. Vet inte varför bilden ser så böjd ut.
gardiner3.jpg
 
Sv: Har ni snygga gardingstänger och gardiner? Ge mig inspiration!

Tack för era svar! Ni har ju jättesnygga gardiner! Movi,gillade ditt mönster på gardinerna och Basilika vilket snyggt häst- och hundtyg. Gillade verkligen dina vardagsrumsgardiner MissFideli!

Jag har funderat på panelgardiner men det är 2,80 i bredd (två fönster och en balkong) så det kanske ser lite lite ut. Vad tror ni? Har funderat på hur många stödanordningar (hittar inget bättre ord för det, sånt man hänger/lägger själva stången på, fattar ni?) vi behöver ha eftersom det är så brett?

Förövrigt så är nästan hela vardagsrummet tapetserat idag och vi bara älskar tapeterna! :love:
 
Sv: Har ni snygga gardingstänger och gardiner? Ge mig inspiration!

Det beror på stången och gardintypen. Har du bara längder och en stadig stång utan "skarv" i mitten så kan den klara sig ändå. Mitt sovrumsfönster är 2.50 brett tror jag och jag har ingen hållare i mitten trots kappa och längder i ganska tjockt tyg. Väggen där är rundad, så det blir jättesvårt att sätta hållare där.

Vardagsrumsgardinerna är ett jättebilligt tyg köpt på Ellos och är mest "tillfälligt"-gardiner tills jag hittar nått annat. Det är drygt 12 m tyg, så kostnaden drar iväg :cool:
 
Sv: Har ni snygga gardingstänger och gardiner? Ge mig inspiration!

Har köpt den här stången på IKEA idag:
38363_PE130275_S4.jpg

Och dessa att sätta på änden:
23298_PE075294_S4.jpg

Det som är bra att det är lätt att förändra gardinstången, bara att köpa något annat att sätta på änden! Köpte fyra hållare också så får vi rdse hur många vi behöver använda. Och ringar och skena om jag bestämmer för mig panelgardin trots allt. Bäst att helgardera!:D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp