Har ni svårt att få tag i hovslagare som skor med Westernskor? - INGEN ANNONS!!!

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Mattis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 39
  • Visningar Visningar 5 116
Sv: Har ni svårt att få tag i hovslagare som skor med Westernskor? - INGEN ANNONS!!!

Har förmånen att ha min western-tränare som hovslagare, så jag gissar att om den frågan kommer upp så är det nog inga probs. :D

Sv: Har ni svårt att få tag i hovslagare som skor med Westernskor? - INGEN ANNONS!!!

Jag har minst en i området som har kunskapen och tekniken...han gör skorna själv. Han talade om det när han fick höra att jag var westernryttare...men personligen är jag inte någon ren reiningryttare utan Western Riding och Versatile Horse är väl de grenar jag rider mest så jag behöver inga sliding skor.:cool:

Ramlade in här okunnig:angel: nån som har nån bild på sånna skor så även dumma, obildade men nyfikna figurer kan se hur sånna skor ser ut...:p

min hovslagare slår på slideskor men jag har inte direkt något behov av det:smirk:

Har turen att ha en jätteduktig hovslagare i närheten som själv håller på med western. Jag har bara unghästar som verkas just nu, men det skall ju också göras korrekt!

Ramlade in här okunnig:angel: nån som har nån bild på sånna skor så även dumma, obildade men nyfikna figurer kan se hur sånna skor ser ut...:p

"Skänklarna" eller "längderna" på slide-skon är längre än vanliga skor, de sticker liksom ut litegrann bakåt/utåt om man utgår från hovens "baksida".
Håll till godo, första bilden en jämförelse:

plates.jpg
istockphoto_927965_slider.jpg

prod395.jpg
w_sldr_1-14'.jpg

OT! mitt i allt letande hittade jag en kul bild på "horse hoof fungus" :rofl:
BT15-HorseHoofFungus-02096_2003_erB520.jpg

Ok, tusen tack för bilden!!! Nu har jag lärt mig nått nytt igen!!:banana:

no probs :)

Hmmm kan heller inte klaga.. skor själv... så man får det som man vill. Min Quarter går på Fläppskor fram och vanliga 18 X 6 bak. Skulle aldrig slå på "vanliga" ridskor på min pålle.. det är ju som militärkängor... :devil:

Intressant! Jag vet ingenting om fläppskor, finns det negativa sidor med dom? Kanske att de slits ut fortare? Kan de vika sig in under hoven?

Nej jag har då inte märkt av några negativa saker.. Har en häst med ömmande framhovar och vill inte ha hel sula.. Hel sula blir tätt och hoven mår inte bra av det.. fastän man använder tjärdrev och dyrligt.. hmm Det enda som fungerar är Fläppskor.. finns i olika gummi/plast blandningar... jag har en i mer gummi som sviktar bra, men som inte vike sig framåt. Det funkar SUPER och hästen kan trava normalt på grusväg... :bump: Desutom trampar hon inte av sig skorna när vi tränar.. de sviktar bara tillbaka.. kanske får dra i några söm i samma hål ibland, men hon tappar dem inte.. och det är bra. inga avbrutna hovflisar här inte.. hehe :devil:
Skitbra skor helt enkelt.

Nej de slits inte ut fortare. De är sega. De med mer plast är hårdare, och slits snabbare, men de med mer gummi håller LÄNGE.. det kan jag lova.. sen är det bra om man går på mycket asfallt...:angel: eller har häst som alltid får hovbölder... :banana:

FREKKT!!!

Det vore ju nåt för mig!!! :banana: Tack för infon!

Ja det är ett helvete och få tag i dem som skor med slideskor

Jag har fått lära upp min själv, här uppåt finns inte så många quartrar.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
224
Senast: __sofia__
·
Kultur Jag har en karaktär i min roman som smetar skokräm i ansiktet varje dag för att dölja ett ärr han fick som barn. Tänkte testa på mig...
Svar
16
· Visningar
693
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
803
Senast: MiaMia
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 557
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka