Bukefalos 28 år!

Har ni varit med om nåt liknande??

L

Little_Cowgirl

Var ute med lilldoggy imorse på en liten prommis.. Plötsligt möter jag lös hund som kommer springande fram till min mkt veke lille cockerhane. Som tur är var denna hund "snäll" men det var dock en hane, mkt äldre än min. Börjar gå därifrån o cirka 5 min senare dyker löshundens husse upp varpå jag frågar om det är hans hund. Jodå fick nåt muttrande svar om att det var det. Frågade om han tänkt på att koppla den, min hund kunde ju varit rabiat hanhundshatare?? Jo men han menade på att sånt kunde man aldrig veta, himlen kunde ju falla ned imorn oxå o jag kunde hålla käften o dra åt h-e.. :o Frågade om han vaknat på fel sida o upplyste honom om att det finns en lag om koppling av hund som ej hålls ordning på... Men jag skulle hålla käften. :mad: Och hålla ordning på min hund som vid tillfället sitter kopplad fot vid min sida och hans hund är på honom non stop. Vid det laget var jag :devil: , upplyste honom om att jag skulle anmäla tillbudet o gick därifrån. Det tyckte han jag kunde göra o sen gapade han efter mej en stund men jag hade dunluvan på o hörde inget... :angel:

Allvarligt talat?! Händer sånt här andra än mej??? O vad är det med folk? :confused: Till saken kan tilläggas att jag brukar vara hundvakt åt schäfertjej på 40 kg som inte har mkt till övers för hundar som springer rätt på henne. Vad hade hänt om det varit hon och inte min cocker jag gick med? Han hade väl haft en halv hund o det hade ju varit rätt åt han men synd om det ska behöva gå ut över hunden att husse är pantad. :crazy:
 
Sv: Har ni varit med om nåt liknande??

jag rider/går med hund varje dag i skogen, nästintill VARJE dag möter jag folk som har sin hund lös... som bara FLYGER fram genom gräset o tokskrämmer min häst tex...
ropar/säger man något till hundägaren så får man ju en utskällning tillbaka.

Jag har själv hunden lös då jag går ut med den, han springer ofta fram till folk för att nosa, o en del blir rädda o säger till mig(han är en kortbent jack russel) då skäms jag som fan o kopplar direkt.
 
Sv: Har ni varit med om nåt liknande??

jodå. allt för ofta. men jag har tränat bort min tiks hat och kommer andra hundar nära får dom stryk. av mig. men numera går min labbe alltid lös på promenaderna och han lyder "bara" till 99% (har ej stuckit ännu, men jag känner mig inte helt säker). dock går han om han inte är välkommen och jag ber alltid om ursäkt.
 
Sv: Har ni varit med om nåt liknande??

Brukar ju faktiskt oxå ha min lös när jag rider o det men han vet ju sin plats... O skulle nåt hända ber man ju såklart om ursäkt ja... :) Ber ju inte nån hålla käft o fara o flyga precis... :mad:

Men skönt o höra att det händer andra än mej, började undra!! :bow:
 
Sv: Har ni varit med om nåt liknande??

Klart man ska ha hunden kopplad om man inte har kontroll på den!
Var ute och gick med våran dräktiga tik för 5 veckor sedan (nu är valparna 3 veckor) och helt plötsligt kommer en hund och springer fram och nosar på min vovve...(som tur är var det en hane och det brukar gå bra) Den börjar lukta henne i baken och hon blir lite tjurig....efter ett tag kommer ägaren och kopplar hunden men säger inget om att hunden har varit lös.....ett ursäkta kanske vore bra!!!!

/sara
 
Sv: Har ni varit med om nåt liknande??

Händer ofta att det kommer fram lösa hundar.. Många som bor här verkar tycka att alla hundar ska vara kompisar, inte en tanke på att andra hundar kanske inte är lika snälla som deras.

De flesta ber om ursäkt om man säger något, men då är det ju redan försent.
 
Sv: Har ni varit med om nåt liknande??

Little_Cowgirl skrev:
Var ute med lilldoggy imorse på en liten prommis.. Plötsligt möter jag lös hund som kommer springande fram till min mkt veke lille cockerhane. Som tur är var denna hund "snäll" men det var dock en hane, mkt äldre än min. Börjar gå därifrån o cirka 5 min senare dyker löshundens husse upp varpå jag frågar om det är hans hund. Jodå fick nåt muttrande svar om att det var det. Frågade om han tänkt på att koppla den, min hund kunde ju varit rabiat hanhundshatare?? Jo men han menade på att sånt kunde man aldrig veta, himlen kunde ju falla ned imorn oxå o jag kunde hålla käften o dra åt h-e.. :o Frågade om han vaknat på fel sida o upplyste honom om att det finns en lag om koppling av hund som ej hålls ordning på... Men jag skulle hålla käften. :mad: Och hålla ordning på min hund som vid tillfället sitter kopplad fot vid min sida och hans hund är på honom non stop. Vid det laget var jag :devil: , upplyste honom om att jag skulle anmäla tillbudet o gick därifrån. Det tyckte han jag kunde göra o sen gapade han efter mej en stund men jag hade dunluvan på o hörde inget... :angel:

Allvarligt talat?! Händer sånt här andra än mej??? O vad är det med folk? :confused: Till saken kan tilläggas att jag brukar vara hundvakt åt schäfertjej på 40 kg som inte har mkt till övers för hundar som springer rätt på henne. Vad hade hänt om det varit hon och inte min cocker jag gick med? Han hade väl haft en halv hund o det hade ju varit rätt åt han men synd om det ska behöva gå ut över hunden att husse är pantad. :crazy:
Förjävligt! och det händer allt för ofta. Själv hade jag förr en extremt dominant hanhund en münsterländer som ju ser lite cockerspaniel ut eller vad man ska säga. Ser snäll ut helt enkelt! Den släpptes det fram hundar till stup i kvarten med frasen min hund är inte farlig. Nej men min kan vara det var svaret....

Hursomhelst slutade jag säga det istället säger jag då det händer att hoppas er hund inte fick löss nu för det har min... :rofl:

/B
 
Sv: Har ni varit med om nåt liknande??

Jag har råkat ut för det ett flertal tillfällen, fast ännu "värre". En gång när jag var ute och gick vid stallet med min femåriga dalmatiner hane (kopplad såklart) så möter vi en jackrussel på vägen som står och skäller. Jag känner hur min kille stelnar till i hela kroppen och börjar "smyga". Ägaren till jack russeln ser detta för han sitter och solar på sin tomt. Självklart stannar jag med min hund och väntar på att han ska kalla in sin hund. Men icke, han ropar till mig att det bara är att fortsätta gå! :eek:
 
Sv: Har ni varit med om nåt liknande??

Gillade dedär me lösssen, den ska jag köra nästa gång!! :bow: :banana:
Det som hände med dalmatinern har hänt mej när jag varit ute o ridit med... Det är bara att gå säjer dom; jättebra när man kan avläsa på deras hund att det inte direkt "bara är att gå"... :( Fattar inte att inte folk är räddare om sina hundar själva heller... :confused:
 
Sv: Har ni varit med om nåt liknande??

Du ska och bör anmäla sånt, för folk fattar inte att det verkligen är en lag om kopplingstvång i de flesta städer. Mina hundar har blivit påhoppade och jag anmälde ägarj*veln vilket flera andra även gjorde... såg aldrig till han och hundarna efter det.... dessa hundar flög dessutom på alla andra hundar. Mina två troll är skadade för livet av detta och mkt rädda för främmande hundar..... i detta fallet var jag den ondsinta.... och tycker knappast den som gör fel ska vara den onda, du träffade nog på ett väldigt korkat exemplar!
 
Sv: Har ni varit med om nåt liknande??

Ringde faktiskt polisen när jag kom hem :mad: Men de jag skulle prata med var upptagna osv. Undrar kan man anmäla trots att jag inte vet vad knäppisen heter? Räcker det att tala om var o hur såg ut osv?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan vi människor får knäledsinflammation som hästar? Hur känns det? Hur känns det att ha problem med menisken? Är återigen hemma från...
2
Svar
20
· Visningar
2 178
Senast: kryddelydd
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 896
Senast: Monstermom
·
Hundhälsa Nu är jag igång igen och oroar mig för Camaro. Den senaste tiden har det hänt upprepade gånger att hon inte vill promenera åt ett visst...
Svar
8
· Visningar
1 883
Senast: MiniLi
·
R
Övr. Barn Jag sitter med så jävla ont i magen och tänker att jag kan ha gjort helt helt fel :cry:. Vi var ute med bilen och åkte förbi några ungar...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 639
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp