Har passen alltid haft guldmönster på omslaget?

californication

Trådstartare
Skall resa till Grekland på lördag. Upptäckte när jag packade ihop pinalerna att mitt pass ser annorlunda ut än sambons och sonens. Mitt är helt mörkrött medans deras pass även har guldmönster eller vad man skall säga. Jag brukar använda mitt frekvent och funderar på om det bara kan ha blivit slitet eller om det helt enkelt är en annan "variant"? Tycker mitt borde se likadant ut. Jag har aldrig haft problem med att legitimera mig med mitt pass trots bristen på guldmönster på pärmen, varken hos bank eller myndighet. Men kan jag få problem nu när jag skall resa utomlands? Blir grymt nojig. :crazy:
 
Så länge passet är giltigt ska det vara lugnt, det var några år sen de ändrade omslaget, men bör väl inte vara så många som fem om ditt pass inte gått ut än.
 
Skall resa till Grekland på lördag. Upptäckte när jag packade ihop pinalerna att mitt pass ser annorlunda ut än sambons och sonens. Mitt är helt mörkrött medans deras pass även har guldmönster eller vad man skall säga. Jag brukar använda mitt frekvent och funderar på om det bara kan ha blivit slitet eller om det helt enkelt är en annan "variant"? Tycker mitt borde se likadant ut. Jag har aldrig haft problem med att legitimera mig med mitt pass trots bristen på guldmönster på pärmen, varken hos bank eller myndighet. Men kan jag få problem nu när jag skall resa utomlands? Blir grymt nojig. :crazy:
Passen förändras i utseende regelbundet (de från 90-talet är blå t.ex.). Gulddetaljerna slits lätt, lite beroende på användning och förvaring. De kan även se annorlunda ut på insidan, är det ett nygjort pass så är den hårda sidan mycket tjockare/hårdare samt blåaktig om man jämför med passen som är något år äldre (de är mer åt rosa hållet och mjukare). Medan de pass som har 10 års giltighetstid (slutade tillverkas runt 2005 så de börjar försvinna nu) är väldigt mjuka och lite gulaktigare.

Så ja, de kan se olika ut. På din beskrivning bör det inte vara några som helst problem att resa så länge passet fortfarande är giltigt!
 
Mitt pass är giltigt så till vida att det är utfärdat 2012 och går ut 2017, dvs nästa år. Det är slitet, lite smutsigt :o, lite vikta (men i övrigt hela) sidor. Hoppas på det bästa och att det inte är så kinkigt. Ni lyckas i alla fall lugna mig lite. :D
 
Mitt pass är giltigt så till vida att det är utfärdat 2012 och går ut 2017, dvs nästa år. Det är slitet, lite smutsigt :o, lite vikta (men i övrigt hela) sidor. Hoppas på det bästa och att det inte är så kinkigt. Ni lyckas i alla fall lugna mig lite. :D
Då är det lugnt! Kollade upp det och det verkar vara under 2012 de uppdaterade insidan (med foto i både färg och svartvitt, bl.a) och jag är rätt säker på att det var i samband med det även utsidan fick mer gulddetaljer.
 
Mitt pass är giltigt så till vida att det är utfärdat 2012 och går ut 2017, dvs nästa år. Det är slitet, lite smutsigt :o, lite vikta (men i övrigt hela) sidor. Hoppas på det bästa och att det inte är så kinkigt. Ni lyckas i alla fall lugna mig lite. :D
Då borde det inte vara något problem :D
 
Då är det lugnt! Kollade upp det och det verkar vara under 2012 de uppdaterade insidan (med foto i både färg och svartvitt, bl.a) och jag är rätt säker på att det var i samband med det även utsidan fick mer gulddetaljer.

Men jag har "nya" insidan. Dvs foto i både färg och svart/vitt, fingeravtryck etc. Men inga gulddetaljer på pärmen. Kan jag ha fått en gammal utsida och ny insida? :eek:

Herregud jag blir så nervös nu att jag inte skall bli insläppt i landet så jag måste ta en cigg. Herregud. :nailbiting: :arghh:
 
Det är slitet, lite smutsigt :o, lite vikta (men i övrigt hela) sidor. Hoppas på det bästa och att det inte är så kinkigt. Ni lyckas i alla fall lugna mig lite. :D
Vart ska du åka nånstans? Beroende på land kan det vara väldigt kinkigt med passets skick, specifikt vikta eller trasiga sidor.
 

Mitt ser ut som ditt som gick ut 2014 (mitt gick ut i mars -16), men har silverfärgad dekor istället för guld-dito :eek: Har dock aldrig varit något problem för mig....
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Kämpa på
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp