Har precis genomfört en uppdatering av ett antal tilläggsprogram för forumet

Gunnar

Trådstartare
Moderator
Det handlar om ett tiotal tilläggsprogram som buggrättats och möjligen fått någon ny funktion.
Skriv gärna nedan om ni hittar något problem eller något nytt positivt.

I samband med uppdateringen behöver jag bygga upp sökindexet igen, det kommer ta en stund och under tiden kommer sökresultaten till att börja med endast visa resultat som är nästan 20 år gamla, vartefter nyare och nyare resultat kommer tills uppbyggnaden är färdig.
 
Har fått problem med notiserna, den visar att jag har X antal nya notiser, men när jag klickar på en av dem markeras alla som lästa. Dock syns de fortfarande som olästa om jag går in under bevakat på nytt.
Jag tror du har rätt gällande att notiser markeras som lästa direkt när du klickar på Notiser-menyn. Jag trodde det problemet var löst, men utvecklaren jobbar tydligen fortfarande på det.
Men detta gäller alltså enbart notiserna om trådar, själva trådarna är markerade olästa om du inte läst dem.

I övrigt var återuppbyggnaden av sökindexet klart någon halvtimme efter uppdateringen, så nu skall sökningar fungera korrekt igen.

Trodde jag redan hade skickat detta, för ca 6 timmar sedan, sorry!
 
Har fått problem med notiserna, den visar att jag har X antal nya notiser, men när jag klickar på en av dem markeras alla som lästa. Dock syns de fortfarande som olästa om jag går in under bevakat på nytt.
Det är fortfarande problem med detta @Gunnar
Ändå provade jag faktiskt att logga ut och in igen ;)
 
00C330BB-565B-492B-A221-2691E136C8BC.png
Profil-->inställningar så går det att ändra😊Dock måste man gå in på gillningen för att den ska försvinna.
 
Utvecklaren uppdaterade notis-funktionerna för några dagar sedan och jag har nu även uppdaterat här.

Det går nu att ställa in hur och vilka notiser som skall eller inte skall anses vara lästa beroende av om man klickar på notis-ikonen eller går in på notissidan.

Standardmässigt markeras nog det mesta som läst om man klickar på notis-ikonen.

Gå gärna in under:
https://www.bukefalos.se/account/preferences
och se om ni vill ändra något.
 
Utvecklaren uppdaterade notis-funktionerna för några dagar sedan och jag har nu även uppdaterat här.

Det går nu att ställa in hur och vilka notiser som skall eller inte skall anses vara lästa beroende av om man klickar på notis-ikonen eller går in på notissidan.

Standardmässigt markeras nog det mesta som läst om man klickar på notis-ikonen.

Gå gärna in under:
https://www.bukefalos.se/account/preferences
och se om ni vill ändra något.
Tack för infon. Hoppas på att det fungerar som jag vill nu :)
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Jag genomförde en uppdatering för en liten stund sedan, vilket ledde till ett kortare avbrott. Det är ett litet antal tilläggsprogram...
Svar
0
· Visningar
540
Senast: Gunnar
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 523
Senast: Nahar
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 247
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 670
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp