Hård paddock

cello

Trådstartare
Min paddock är stenhård på sommaren, hur mycket vi än harvar.
Perfekt resten av året när det är blötare.
I nuläget har vi bara stenmjöl (med grövre material under).

Funderar på om jag ska lägga på något så att det blir mjukare/mer svikt. Men det får ju inte bli för mjukt och tungt resten av året.

Några tips? :bow:
 
Jag toppade med "ridbanesand" häromåret, och då blev det mycket bättre. Funkar kanon även på vintern.
(Jag hade också stenmjöl överst. Det var tänkt som ett mellanlager när ridbanan anlades, men behövde sätta sig innan topplagret kom på. Men endast en häst tog det flera år att packa.)
 
Jag toppade med "ridbanesand" häromåret, och då blev det mycket bättre. Funkar kanon även på vintern.
(Jag hade också stenmjöl överst. Det var tänkt som ett mellanlager när ridbanan anlades, men behövde sätta sig innan topplagret kom på. Men endast en häst tog det flera år att packa.)
Ok! 😊
Hur packat behöver stenmjölet vara för att lägga på ett nytt lager? Kör man ordentligt med padda blir det ju nästan som betong..

Hur tjock lager sand la du på? :)
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 639
Senast: Amk
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 917
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 231
Senast: Mirre
·
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp