Bukefalos 28 år!

Hårddisk??

pigleton

Trådstartare
Vill skaffa mig en till hårdisk då jag börjar få lite trångt om plats, men vad ska man ha? Funkar det med vadsomhelst eller är bara vissa kompatibla med varandra? Hur vet man vad man behöver?

Vill ha så mycket GB som möjligt för så lite pengar som möjligt (kan tänka mig mellan 500-800 kr) och 8 mb cache (för det har jag hört är bra :) )

Så har ni några tips ?
 
hur ser din dator ut idag (lyft på locket och kolla hur det ser ut)? :confused:

det enklaste du kan göra är att skaffa en extern hårddisk som du kopplar in via USB (80G för ca 1,4 kilo spänn) så slippr du pilla med master/slave inställningar och vissa operationer i BIOS. :idea:
 
om du inte har en "märkes"dator så ska det fungera med vilken HD som hälst.

Den bästa HD du kan köpa är western digital men dom är dyra desutom så fungerar dom inte på alla moderkort.

Men för detta pris kan du få kanske en60-80 gigare
begagnad eller så kolla med datorbutiken.com
ska du köpa en beg så kolla Begagnade grejor bla Hårddiskar Nya billiga dator delar
Många tycker att dator butiken är dåliga men jag tycker dom fungerar perfa det är ju garanti på grejorna :D
 
halloj

Denna tycker jag e bra (lite opartisk eftersom jag har den själv ;) )

Maxtor DiamondMax Plus9 80Gb 7200rpm Special Edition 8Mb UDMA133 Fluid IDE

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=MAXDMO980SE

Sen finns det även

Seagate Barracuda
Hitachi

Som jag har hört bra saker om, ej testat själv.

Jag personligen skulle kolla in dessa tre innan Western Digital hårddisken, men det är jag.

Hoppas du blir nöjd med ditt val :)

mvh
linda med tenta ångest å katter med bus :love:
 
Hej!

Jag har en seagate barrakuda 80gig och den är tyst ochfungerar perfa.

Så det är ett märke att fundera på

/matte
 
Min nuvarande hårddisk ligger på 60 GB och är i det närmaste proppfull. :o

Tror det är en IBM hårddisk

Datorn är en AMD Athlon ? 958 MHz
256 Mb RAM

Vill inte ha en extern hårddisk och är ute efter minst 60 gärna 120 GB till, beror på kostnaden.

Hur vet jag vad min dator klarar av?
 

Liknande trådar

Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
937
Senast: Gulis
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 089
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 297
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 031
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp