Håret måste bli brunt!

Joelina

Trådstartare
Tjoho!

Nu har jag lyckats bli rödhårig, i mitt försök att bli brun från blond. Jag hade i två förpackningar illröd toning när jag var blond, och håret riktigt sög i sig all färg som fanns, TUR att jag hade två förpackningar! På kvällen skulle jag då färga om det igen, och jag hade köpt en ljusbrun färg (Garnier olia golden light brown 6.3). Håret blev väl typ mörkrött. Så jag slängde i en till dagen efter och satt väl typ 50 minuter. Det blev PYTTELITE mörkare!

Nu har jag typ panik, för jag har beställt tid hos en tjej som ska förlänga mitt hår, och håret är redan beställt Rapunzels färger #2, #3, och #4..... Hur tusan gör jag nu? Lägger i en mörk kall brun eller hur får jag bort det röda?? :nailbiting:
 
Tjoho!

Nu har jag lyckats bli rödhårig, i mitt försök att bli brun från blond. Jag hade i två förpackningar illröd toning när jag var blond, och håret riktigt sög i sig all färg som fanns, TUR att jag hade två förpackningar! På kvällen skulle jag då färga om det igen, och jag hade köpt en ljusbrun färg (Garnier olia golden light brown 6.3). Håret blev väl typ mörkrött. Så jag slängde i en till dagen efter och satt väl typ 50 minuter. Det blev PYTTELITE mörkare!

Nu har jag typ panik, för jag har beställt tid hos en tjej som ska förlänga mitt hår, och håret är redan beställt Rapunzels färger #2, #3, och #4..... Hur tusan gör jag nu? Lägger i en mörk kall brun eller hur får jag bort det röda?? :nailbiting:

Avfärgning + mörk askbrun :)
 
Jag rekomenderar också avfärgning, ditt hår är säkert fullt av pigment nu ock kan inte suga upp mer.
Man kan blanda bakpulver i balsam som en budget avfärgning, kanske räcker. Jag gjorde det med mitt hår som var rött och det kändes inte slitet men då gjorde jag en inpackning nästan direkt.
 
Men så en avfärgning och sedan en färg direkt i då? Har olaplex hemma, ska jag göra den mellan avfärgning och färg eller efter hela proceduren? :)
 
Åh herregud, så jag måste vänta tills avfärgningen och veta vilken färg jag ska köpa?!?!! :nailbiting::nailbiting::nailbiting: jag jobbar ju imorgon!
 
En hoper krossade c-vitaminbrus + schampo avfärgar mitt blonda hår från färg i alla fall.

Har ju knasigt hår när det kommer till att färga det, så den lösningen har blivit min räddning från både grått (tänkte prova askblond) och knallorange (tänkte prova mer guldig blond).

Nu skippar jag färgning och kör på inpackning med pigment som jag blandar ihop själv eftersom till och med den "rena färginpackningen" gör håret orange :meh: En del pigmentinpackning och 8 delar vanlig inpackning = perfekt guldig blond istället för mitt eget mer vitblonda :D
 
JAG BLEV BRUN!!!!!!!!!! :bump::bow::D:laugh::love:

Drog i en svag avfärgning, sedan 45 min olaplex, sedan i med en mellanmörk brun som var rätt kall. Sedan i med olaplex och sova med det över natten. Nu är det mjukt och tjockt och brunt, och redo för hårförlägning imorgon! :D kommer bli så fiiiiint! :love:
 
JAG BLEV BRUN!!!!!!!!!! :bump::bow::D:laugh::love:

Drog i en svag avfärgning, sedan 45 min olaplex, sedan i med en mellanmörk brun som var rätt kall. Sedan i med olaplex och sova med det över natten. Nu är det mjukt och tjockt och brunt, och redo för hårförlägning imorgon! :D kommer bli så fiiiiint! :love:

Sa ju det! :o:p:p

Skämt åsido, härligt att du blev nöjd! :up::D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Förlååååååt, men här kommer ytterligare en hårfärgstråd från mig :o För er som läst min/mina (:angel:) andra trådar så har jag...
Svar
7
· Visningar
1 396
Senast: Piek
·
Kropp & Själ Jag har nyligen färgat håret brunrött (till er som läste min tråd innan färgningen - I did it!) och trivs super med färgen! Däremot har...
Svar
5
· Visningar
4 795
Senast: Taxilock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp