Bukefalos 28 år!

Håriga ben och ammning

escodobe

Trådstartare
Jag har fortfarande mjölk i brösten trots att jag inte är gravid vilket jag haft i 1½¨år (och har testats för div saker utan att läkarna blir klokare) men idag upptäckte jag plötsligt att jag har håriga ben. Jag brukar aldrig raka benen eftersom jag normalt har mkt ljusa.tunna och få hårstårn. Men idag fick jag en chock när jag inser att mitt benhår trefaldigats och blivit mörkt:eek:. Givetis har det inte hänt över natten, men jag har inte lagt märke till det innan.

Kan det ha med prolaktinet att göra? Har ni som ammat fått hårigare ben:crazy:
 
Sv: Håriga ben och ammning

Det är inte produktion av prolaktin du har, har en väninna med ofarlig tumör i hypofysen som gör att hon har överproduktion av den hormonen som ger stimulans av bröstmjölk (hon har aldrig varit gravid eller fött barn)? Jag har för mig att du inga barn har så jag kom att tänka på henne. Som jag fattat det kan man kolla prolaktinnivån med blodprov.
 
Sv: Håriga ben och ammning

Jag har inte fått hårigare ben men har de kollat upp dina hormonnivåer? Det låter ju som om det är de som spökar?
 
Sv: Håriga ben och ammning

Det är inte produktion av prolaktin du har, har en väninna med ofarlig tumör i hypofysen som gör att hon har överproduktion av den hormonen som ger stimulans av bröstmjölk (hon har aldrig varit gravid eller fött barn)? Jag har för mig att du inga barn har så jag kom att tänka på henne. Som jag fattat det kan man kolla prolaktinnivån med blodprov.

Jo, jag har kollats men de har inte hittat någon orsak till problemet.
Det är därför jag undrar om det kan påverka benbehåringen med.
 
Sv: Håriga ben och ammning

jag var hårig redan innan amning ska jag kanske tillägga och såg ingen skillnad då jag ammade.... däremot hade jag fruktansvärd ökad törst och svettningar när jag ammade..... var som ett kärnkraftverk. Och gråtmild. Kanske att hår växte snabbare... allt gick snabbare, lukta illa snabbare, irriterad snabbare, ledsen snabbare.... osv :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp