Hårkatastrof

Lyan

Trådstartare
Jag har haft mörklila hår men eftersom toningen inte fäster i utväxten så tänkte jag att jag skulle färga det djuprött för att få en bra bas för det lila men det blev knallorange :cry: Till och med det riktigt mörkmörklila blev orange. Hur sjutton räddar jag detta? Vad händer om jag slänger i blå toning? Kommer det att, förhoppningsvis, bli lila eller kommer det bara att bli en blaskig katastrof? Jag ser ut som en morot :cry:

Jag har haft mörklila hår men eftersom toningen inte fäster i utväxten så tänkte jag att jag skulle färga det djuprött för att få en bra bas för det lila men det blev knallorange :cry: Till och med det riktigt mörkmörklila blev orange. Hur sjutton räddar jag detta? Vad händer om jag slänger i blå toning? Kommer det att, förhoppningsvis, bli lila eller kommer det bara att bli en blaskig katastrof? Jag ser ut som en morot :cry:
Vilka produkter har du använt dig av? Hur är din naturliga utväxt? Vi fixar det här ;)

Det beror ju på vilket resultat du vill ha. Lila igen? Blått? Blond? Brun?
Jag hade blått hår jag färgade över med rött när det blev dassigt, sen blev det röda dassigt och tråkigt och då blekte jag.
Väldigt gult blev det, tänk påskkyckling. Köpte silver shampoo eller toning shampoo vad det nu heter på svenska och hade i det i vått hår ca 10 min sen blev det betyligt ljusare och är nu snart helt askblont efter 3 tvättar.
Om du ska bleka är det viktigt att du köper en platinum blond som motverkar brons toner, alltså gula.

Annars om du vill bli brun kan du ju bara köpa en avfärgning och sen hälla i brunt/svart.

Gick från detta
15134579_1255220334541206_5155736807402176426_n.jpg

till detta :cry::cry: och då är det mer orange i verkligheten
15401371_1268994876497085_1771906551_n.jpg

Använde Schwartzkopf natural & easy. Tanken är att det ska bli lila igen men att jag skulle gå igenom en sådan här fas först. Och eftersom jag ska på julutställning på lördag så tyckte jag att djuprött skulle bli jättefint på utställningen.
13920723_1154830947913479_762760749949922015_n.jpg

I vanliga fall när jag färgar med permanent färg så blir det ALLTID rödbrunt, oavsett vilken färg jag färgar med. Enda gången det inte har blivit rödbrunt var när jag först tokblekte det och sedan färgade det rött, då blev det ungefär som nu. Mitt hår är mörkblond/ljusbrunt naturligt så jag förstår inte hur det kunde bli morotsfärgat ens i utväxten

Det blev något mellanting mellan rödbrun och orange efter färgbomben :(
Vågar inte bleka själv

Testat avfärgning? Det tar bara bort pigmenten. Men visst det skadar säkert lite men långt ifrån en blekning eller toning.

Vill du ha lila igen tror jag du bara kan köra i en till färgning, lila tar ju bort orange.

Vilken färg har du färgat med? En toning eller typ Directions?
Tycker directions är sjukt bra dock faller lite färg bort varje gång man tvättar men mitt hår höll sig blått, och då menar jag BLÅTT i 2 månader sen blev det bara en ljusare blå som en sommar himmel var skit snyggt. Directions är ju också veganskt och inte testat på djur, det gör heller ingen skada på ditt hår utan är ''bara'' pigment.
En burk kostar väl 60kr? Du behöver nog minst 2.
Köp en djupröd och släng i håret, låt det sitta minst en timme, som sagt det gör ingen skada alls på håret, sen bara tvätta av och balsamera.

Förlåt om jag missar något du skriver är lite halvtrött:p

Liknande trådar

Övr. Hund Shit vilka dagar, I Tisdags em blev Sebbe biten av en hugggorm. Jag såg aldrig när det hände, men vi var ute och gick som vanligt...
Svar
8
· Visningar
1 469
Senast: hasselby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka