*Harkel* Moderator ryter till!!!

IngelaH

Trådstartare
Nu har det varit ett väldigt smygannonserande hit och dit i detta forum en längre tid. Därför känns det som att jag måste säga ifrån. Får man inte annonsera på hästdiskussionsforumena, så ska man inte annonsera här. Det är det vi har radannonssidorna till.

Mvh

IngelaH
 
Oj, om det är pga mitt inlägg så ber jag väldigt mycket om ursäkt :( :) :bow:
Jag får skylla på mitt skummande igenom reglerna, ska genast läsa på dem bättre.......om det inte är pga mitt inlägg så ignorera detta inlägg......om det nu inte är så att du kanske har någon snäll människa som kan hjälpa en liten kise.... :)

Mvh C + Gänget
 
Nej, du är inte ensam skyldig :smirk:

Det har varit lite "uppfödarannonser". När det gäller hemlösa/hittekatter, kan jag som privatperson, inte moderator tycka att det finns behjärtansvärda skäl att hjälpa till att hitta bra hem och visa andra människor att kattens status faktiskt på något vis måste höjas. Det är ju hemskt hur samhället betraktar och handskas med övergivna katter som folk har TRÖTTNAT på :(. Övergivna katter behandlas som om det vore skadedjur som man skyr som pesten.

Har man skaffat ett djur har man faktiskt ett ansvar som djurägare oavsett om det är en mexikansk fågelspindel, guldhamster, dvärgvädurskanin, struts, camarguehäst eller till och med en vanlig svensk bondkatt. :bow:
 
Min första tanke var, hjälp vad har jag nu gjort?. Min andra tanke var, nää jag har ju aldrig skrivit ut mitt stamnamn bara givit ut hemsidors namn om min ena ras, puuh.
Men samtidigt tycker jag att ni alla som är moderatorer ska gå igenom sidorna och plocka bort all otillbörlig reklam. Men även annonssidorna behöver gås igenom. Det är många återförsäljare som annonserar där. Och nu senast så pågår det en debatt om hästhandlare på efterlysning sidorna. Och där ska det väl inte vara en sådan debatt??
 
Det är alla vi bukefalister, vare sig vi är vanliga besökare eller moderatorer, som kan HJÄLPA moderatorer och webmaster att hitta felaktiga trådar, genom att skicka påpekande om tråd. Det finns ju till och med en liten länk som heter meddelande till moderator... Vi har inte ögon överallt, dygnet runt. Utan det är ni andra besökare som kan underlätta för oss och ge en hjälpande hand om ni ser något som inte är lämpligt.
 
Jag har faktiskt tänkt på det varje gång jag läst inläggen, om det inte allt är lite smygannons över det. Men eftersom ingen sagt ifrån så jag har antagit att det ska vara så, jag är tyvärr inte så insatt i reglerna att jag tyckte att jag själv kunde påpeka något.
 
Jag har tänkt precis som du ibland när smygreklamen inte ens är smyg längre. Men det är samtidigt jättesvårt för en vanlig Bukeläsare att agera smygreklampolis. Risken finns ju att man då utsetts för "mobbning" av vissa. Jag tror att det avskräcker många från att säga till om smygreklam.
 
Det är ju bara vi moderatorer (här på katt exempelvis är det bara Gunnar och JAG som får de påpekanden som gäller katt) som ser vem som skickat meddelande till oss och vi har väl ingen anledning att skrika ut på forumet att Bananabambi och Palle är "reklampoliser"??? Det är förresten inget "polisande". Jag vet att vi moderatorer har fått ett oförtjänt dålgit rykte emellanåt. Utan ni är bara en hjälp till oss moderatorer som också har ett liv utanför nätet att hitta ett och annat felinlagt inlägg...

Mvh

IH
 
Jag har svårt att tänka mig att någon moderator skulle avslöja vem som varnat. Jag skulle i alla fall aldrig göra det.

VEM som har skickat ett moderatormeddelande är inte intressant. Det viktiga är ATT det skickas, om någon har synpunkter.

Sen gör ju moderatorn själv en bedömning av inlägget. Du kan alltså skicka moderatormeddelande så fort du är det minsta tveksam. Tas inlägget sedan bort så är det inte ditt "fel".

mandalaki
 
Jag skulle nog inte ha svårt att säga till om jag såg något inlägg som jag direkt såg att aha, detta hör inte hemma här. Men de inläggen som varit har jag tyckt varit lite diffusa, smygreklam eller ej? Jag har inte varit säker. Och är jag då inte heller säker på vilka regler som gäller så jag jag tyckt att det varit bäst att vara tyst.

Jag är inte rädd för någon mobbing eller utfrysning, plus att jag litar på att moderatorerna inte öppet talat om vem som "anmäler" inlägg.

Det är ju svårt för moderatorerna att hålla stenkoll jämt, om användare försöker hjälpa till med att hålla inläggen på plats, så kan jag tänka mig att det är allt annat än dumt.

Anledningen till att det finns moderatorer som tar bort / flyttar trådar är ju för att forumet ska bli trevligare att vara på och fungera så bra som möjligt. Inte för att jävlas eller leka ordningsvakter som många tycks tro. Jag kan inte förstå varför man ska gnälla när moderatorerna gör sitt jobb, det behöves ju uppenbarligen. Som vilka regler som helst i samhället, någon måste se till att de följs. Skillnaden är att moderatorerna gör det ideellt.

(Sedan kan jag tycka att en del trådar borde låsas först, samt att en anledning skulle stå till varför tråden försvinner. Men det är ju bara en persinlig åsikt.)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Känns skitjobbigt att främmande personer ska komma hit och se mitt kaos men jag får väl säga att jag är mitt i en storstädning eller...
Svar
6
· Visningar
748
Senast: Rosett
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
685
Senast: Hazel
·
Katthälsa När jag googlar står det att man kan/bör kastrera hankatter redan vid 4 månaders ålder? Det låter VÄLDIGT tidigt, de växer ju mycket...
2
Svar
24
· Visningar
1 536
Senast: JohannaB
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
784

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Senast tagna bilden XV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hage
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp