harungar???

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare milles mamma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 3 053
M

milles mamma

min pojkvän råkade köra över deras mamma och har nu tagit hand om 2st harungar ca 1-2veckor gamla. hur ofta ska dom ha mat? vilken mängd?

Sv: harungar???

vi har redan pratat med dom ock det e ok att vi tar hand om dom,då det ibland kan vara svårt att hitta någon annan som har plats just nu....

Och dom sa inte vad du skulle mata dom med?

Iaf så kanske babysemp funkar? Annars vanlig mellanmjölk utspätt med vatten 50/50.

Majsvälling med tillsatt druvsocker funkar bra om inte mjölkersättning finns! Ge INTE vanlig mjölk - funkar inte i deras små magar! Lycka till!

jag vet att jag ska ge dom baby semp(då vi har enson hemma på ca 6månader) så har jag det hemma,sen kunde man blanda ner lite morotts purre i det...

vi har redan pratat med dom ock det e ok att vi tar hand om dom,då det ibland kan vara svårt att hitta någon annan som har plats just nu....

Upplyste dom inte om att harungar behöver ett enzym som bara finns i harmammans mjölk, för att överleva?

Hur går det?

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
696
Senast: Blyger
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 330
Senast: Bison
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 261
Senast: MayGrace
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 788
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka