Bukefalos 28 år!

Harv/sladd erfarenheter

aleksis

Trådstartare
Jag ska köpa en harv och sitter och kollar runt lite på utbudet.

Just nu är jag inne på en combisladd från Ydre. Någon som har erfarenhet av denna?

Behöver något som har harvtänder att sätta ned men som ändå funkar att dra bakom personbil

Andra tips? :)

(att bygga något eget är inget alternativ :angel:)
 
Om du söker efter en budgetharv är kanske en gammaldags lättharv ett alternativ? Finns överblivna lite var stans på gårdar. De gör nog också ett bättre arbete skulle jag tro.

harv_1.jpg
 
Kan lägga till att jag använder en sådan fast efter traktorn och det blir väldigt snyggt harvat :)
 
Jag ska köpa en harv och sitter och kollar runt lite på utbudet.

Just nu är jag inne på en combisladd från Ydre. Någon som har erfarenhet av denna?

Behöver något som har harvtänder att sätta ned men som ändå funkar att dra bakom personbil

Andra tips? :)

(att bygga något eget är inget alternativ :angel:)
Vad har ni för underlag? Rek att köpa en som passar just fibersand ifall det är det ni har.
 
När jag körde harven där jag står uppstallad är det som ett vanligt galler och på ena sidan lite som sticker ner och ena sidan nästintill plant.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 295
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 563
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 130
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 769
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp