Häst - agility!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Idka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 158
I

Idka

Ursäkta om jag lägger tråden tokigt, vet inte riktit var den kan höra hemma.

Men så här är det. Vi ska ha en hästträff och behöver lite aktiviteter. Bla funderade vi häst-agility, de tlåter ju rätt kul! :)
Nån som håller på med nåt liknande?
Kom med förslag på vad man kan hitta på! Enda kravet är ju att det ska vara enkla övningar som inte kräver så mycket redskap.

Jag håller på med shettisagility. Vad har ni för sorts hästar?

Tinkrar!

Dom brukar ju inte vara rädda för så värst mycket så jag tror de skulle klara rätt många "hinder".

Det gäller ju att anpassa hindrerna lite efter storleken. Men att gå över presseningar, gå under en pressenning som två personer håller i högt. Backa igenom två bommar. Springa slalom. Det med lastpalar är jag lite tveksam över, men hittar ni några rejäla så kan nog hästarna gå över dom. Dom har för stora hovar för vanliga bildäck så det går ju inte heller.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 689
Senast: Sedna
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: Blyger
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 109
Senast: Piaff
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt... 2
Svar
21
· Visningar
1 964
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka