Häst dog efter hyss på fyllan

(Hela Hälsingland) Nu åtalas två tonårstjejer som öppnade en hästhage. En ponny blev påkörd på E4 och dog. Relaterat Se också Länkar Det var en juninatt i Gnarp och de båda tonårstjejerna hade druckit öl och blivit berusade. De fick syn på en ponny i en hage och fick för sig att öppna grinden och...

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Häst dog efter hyss på fyllan

Snorungar, hoppas de åker dit så det stänker om det. Inte för att det hjälper hästen eller hästägaren, men de gör förhoppningsvis inte om det..

Sv: Häst dog efter hyss på fyllan

Det hela är en extremt trgisk historia. Bor i grannbyn och känner till flickorna (fick veta för en vecka sen vilka det va) och känner till ägaren.

(Har i många år undrat vad det ska bli med iaf den ena av flickorna men anat att det kunde spåra ut för båda. Att soc inte tagit tag deras familjer på allvar för långe sen förvånar mej ordentligt. Dom har lixom petat i fallet lite då och då men utan resultat. Har själv bara varit ett barn när familjerna funnits i min närhet så därför har inte jag agerat genom anmälningar mm)

Blev fövånad över den här senaste artikeln då det framkommit tidigare att dom undkommit straff och att åtalet skulle läggas ner.
Men tar dom tag i det ändå blir jag glad.
Det va en oerhört vacker shettis och den andra shettisen som dom "erkänt" att dom tagit va nära att bli påkörd även den, men någon hann fånga den innan den sprang över vägen.
Hästen som blev påkörd led något våldsamt innan det hela va över.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Hela Hälsingland) Ägaren till en ponny som blev påkörd av tåget i Gnarp får ersättning av Trafikverket. Relaterat I början av november...
Svar
4
· Visningar
1 233
Senast: Butros
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Hela Hälsingland) Ett par ridhästar, en av dem en ponny, som befann sig på vägen mellan Karsjö och Arbrå blev under tidiga...
Svar
0
· Visningar
563
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka