Häst med olika mkt övertramp...

zanzan

Trådstartare
Min 5 - åring trampar över olika mkt på höger rtespektive vänster benpar. Hon är förövrigt oxå ganska sned att rida vilket har blivit lite bättre men ganska marginellt. Hon är oxå väldigt ovillig periodvis under ridning och nu börjar jag fundera (eller det har gjort länge) men vet inte vart jag ska börja. När hon var fölunge så blev hon omkull dragen (idioti) av en som skulle leda henne till hagen... Kanske har hon någon låsning någonstanns. Till saken hör att det är en häst som verkligen har exteriören för sig men traven är väldigt låst ( i bogarna?)

Vad tror ni?

Funderar nu på att ta ut en Equiterapeut som första anhalt även om det är med viss skeptism...!

Sv: Häst med olika mkt övertramp...

Nåt lär du ju göra i alla fall. Både veterinär och ET kanske vore på sin plats.

Sv: Häst med olika mkt övertramp...

Ta en veterinär först. Hittar han inget fel i leder osv så ta ut en ET.
Sned är ju uppenbarligen hästen, men en ET vill inte jobba om inte veterinären gjort sitt först.

Liknande trådar

Hästvård Har en "ny" häst (har haft henne i över ett år). Bytte till mig denna häst & börjar nu fundera på om något är fel på hästen...
Svar
1
· Visningar
1 402
Senast: tessiem
·
S
Hästvård Jag har kämpat länge med min häst nu. Hästen är väldigt sned och har så varit så länge jag haft den (flera år). Visst alla hästar är...
Svar
9
· Visningar
1 607
Senast: Desert_Wind
·
Träning Jag är medryttare på en d-ponny -90. Då jag började rida henne hade hon stått/ridits sällan under några månaders tid så vi tog det lugnt...
Svar
18
· Visningar
2 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka