Häst med smala ben - vad för paddar?

phie

Trådstartare
Min anglovalack har grymt smala ben, har jag fått erfara. Jag har köpt säkert tre olika par paddar i förhoppning om att de ska passa som underlägg för ridbandage, men icke!

I och med att hans ben är så smala sitter paddarna dåligt och passar passformsmässigt endast som stall- eller transportpaddar... Han drunknar i dem och det går inte att få dem att sitta bra för ridning! Jag är på jakt efter tunna och små paddar som förhoppningsvis passar hans kycklingben. Eskadrons små climatex-paddar, kan de tänkas passa? Har ni tips på andra paddar för hästar med smala ben?

Sv: Häst med smala ben - vad för paddar?

Det är svårt att hitta paddar i olika storlekar, det lättaste är att ta fram saxen och klippa dem i rätt storlek. Det brukar jag alltid göra. :idea: (Är det sydda paddar så får man sick-sacka runt kanterna där man klippt.)

Liknande trådar

Utrustning Min häst är för tillfället lite för smal, vilket märks över ryggen. Hon har bantats ner rätt ordentligt under hösten, och när hon var...
Svar
18
· Visningar
1 896
Ridning Vet inte om jag skall lägga den här tråden under Ridning eller Foder eller om den kan ligga här? Moderator är självklart fri att flytta... 2
Svar
21
· Visningar
2 955
Senast: MaritH
·
Träning Jag var med en vän till hennes stall där hon har sin foderhäst idag. Jag hjälpte henne med lite sysslor och så. Pratade med lite folk i... 2
Svar
23
· Visningar
3 482
Senast: isabelledanza
·
J
Hästvård Läget är såhär: 1st ponny kat C som tidigare tävlat i både hoppning och dressyr. Sommaren -05 hade hon knäledsinflammation H.F och...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: JForsberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka