HÄst PÅ Prov

I

inja_2006

:crazy har en ny häst nu som ja har på prov 1 mån och funkar allt bra så då ska vi skriva fodervärdsavtal, men vi har inte skrivit några papper under prövotiden och hästen kom till mig i onsdags och
nu i helgen fick han Åksjukan, då han hade åkt 62 mil en hel dag utan att få röra på sig....min fråga är nu, vem ska betala veter räkningen??? Eftersom att inga papper är skrivna och hon står för försäkringen??? :crazy:

Sv: HÄst PÅ Prov

Föreslå att ni ska dela...
men skriv papper redan under prövotiden! Låna aldrig ut, och låna aldrig, en häst utan papper på det! Det kan bli dyrt....

:crazy: ja så tyckte ja oxå men ja ska snacka med henne!!
Tack för erat svar....

Just för att problem INTE ska uppstå bör man ju såklart skriva kontrakt innan man tar hem hästen så blir det ju inte några tveksamheter om vem som står för vad.
Lycka till

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 489
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 714
Senast: Ceta
·
Kropp & Själ Jag köpte en duschkräm från Rituals häromveckan och provade den första gången i onsdags, luktar gott och allt var okej. Men sedan...
Svar
15
· Visningar
614
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 817
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka