Häst som rullar sej.

Linnea_1987

Trådstartare
Ibland när jag leder våran pålle så lägger han sej ner och rullar sej. Även vid longering just i början när man skrittar igång. Förstår ju att det är för att det är så skönt att rulla sej i snön, men har det någon inverkan på ledarskapet oss emellan? Är det fel att han lägger sej ner och rullar sej? Vad kan man i såfallgöra för att få han att sluta?

Sv: Häst som rullar sej.

rullar han sig även när du inte är med. tex i hagen?

Tänk på att han kan rulla sig för att han har kolik. Verkar han frisk för övrigt?

Linnea_1987 skrev:
Han är frisk som en nötkärna och brukar rulla sej i hagen ibland med.

Isåfall så tror jag att det bara är något han njuter av:)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
4 000
Senast: lirco11
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 207
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 705
Senast: Ceta
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 460

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka