Häst som springer över mig

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare guppyy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 009
G

guppyy

Har att göra med en häst som när man leder den drar sig närmre o närmre mig och ibland även försökt springa över en. :confused: Vad ska man göra för att få hästen att respektera mig och se mig som ledare. Några lätta övningar och tips. har tyvärr ingen möjlighet att ta kontakt med någon nh tränare nu.
:bow:

Sv: Häst som springer över mig

Du kan tex försvara din personliga son genom att svinga en liten bit (ca ½ meter) av grimskaftet runt dig.

du kan tex försvara din personliga son genom att svinga en liten bit (ca ½ meter) av grimskaftet runt dig.:angel:

du kan tex försvara din personliga son genom att svinga en liten bit (ca ½ meter) av grimskaftet runt dig.:angel:

Det är jättebra, varför man gör så är att det grimskaftet symboliserar en svans på en annan häst och hästar använder sig av svansen när den vill flytta på en annan häst.

Liknande trådar

Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 107
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 093
Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 639
Senast: Cs218
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
502

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka