Hästar skadade efter busridning

Sv: Hästar skadade efter busridning

JÄVLAR vad arg jag hade blivit om någon tjuvridit på min häst eller någon jag känners häst. Herregud, får nog andas lite på balkongen...... :devil::devil::devil:

Synd att alla hästarna inte var svårsadlade :devil: plus att några välplacerade hästsparkar hade inte varit fel...

Hur i all världen ska man kunna skydda sina hästar mot alla dessa galningar?! Det stod att de hade BRUTIT SIG IN med bultsax, så det var alltså ett låst stall. Då hjälper det alltså inte ens att låsa sitt stall för att få ha sina hästar i fred?

Man kan ju bara spekulera i vad som har hänt med häst och långpisk på ridbanan där det var "spår efter tumult". Och den stackaren som reds omkring i ett garage!

Jag skulle inte kunna svara för mina handlingar om jag hade sett nåt sånt där eller om det hade hänt mig. :devil: BLIR SÅ ARG PÅ IDIOTISKA MÄNNISKOR!!!

:cry::cry::cry:
Gör för ont att bara tänka tanken om det vore någon av mina....
Stackars hästar & ägare........ Vilket fruktansvärt sätt att bryta förtroende mellan häst och människa.....

De skyldiga borde bindas vid en skampåle.....:devil:

Äckliga äckliga människa!
Jag blir så förbannad så det finns inga ord!

Vilka förbannade idioter.
Vad försiggår i såna idioters huvuden? Det är ju inte en liten ridtur de är ute efter utan verkligen att förstöra. :devil: Puckon! :

Larma byggnaden också. Det gör visserligen inte att de inte kommer in men då upptäcks det på en gång.

kl

det är verkligen hemskt! Finner inga ord för hur korkade , hänsynslösa och dumma människor kan vara.

Nu är jag ingen stockholmsbo, men Solna, är inte det ganska bebott? Borde inte nån ha sett något iaf??:confused:

Hur fan kan polisen lägga ner förundersökningen! Tycker det är skandal!
Det är ju INBROTT vi talar om, och stöld! Eller iaf egenmäktigt förfarande. OCH djurplågeri!

kl

det är verkligen hemskt! Finner inga ord för hur korkade , hänsynslösa och dumma människor kan vara.

Nu är jag ingen stockholmsbo, men Solna, är inte det ganska bebott? Borde inte nån ha sett något iaf??:confused:

Hur fan kan polisen lägga ner förundersökningen! Tycker det är skandal!
Det är ju INBROTT vi talar om, och stöld! Eller iaf egenmäktigt förfarande. OCH djurplågeri!

Det är i Hallonbergen/Rissne, ett sånt där område där ingen hör eller ser något...

För jävligt är vad det är!

Här skryter politiker om djurvälfärden och man får nedslag på petitesser som inte egentligen har med djurens välmående att göra, men ta fast RIKTIGA djurplågare, DET har man varken tid eller resurser till!

Stockholms djurpoliser kan åka och omhänderta en hamster som inte mår dåligt alls, men utreda reellt djurplågeri går tydligen inte!

Det här stallet ligger nere vid en 70-väg och på de andra sidorna ligger det hagar. Bostadsområdena (Hallonbergen och Ör) ligger en bit ifrån. Det går att ta sig in där utan att folk ser. Har själv varit i det stallet flera gånger.

Men borde inte folk reagera på om de hör hästar på gatorna mitt i natten? (iofs en som hade sett dom)
Synd att det inte verkar funnits kamerabevakning i parkeringshuset...

Det ligger bl a en idrottshall i närheten, det är en bit till bostäderna så jag tycker inte det är konstigt att folk inte hört.

Men den aktuella parkeringsgarageingången ligger ju precis mellan flera stora höghus (Rissneleden 61-95)!?

Hoppas de får fast dessa jäkla dårar!
De ska inte vistas fritt i samhället när de inte har vett att uppföra sig! :mad:

Allmän undran: får man montera övervakningskameror på sitt stall? På beskrivningen låter ju det här som ett ställe som ligger avskilt, så det borde ju inte vara någon risk att filma "allmänheten".

Hur dyrt är det att fixa kameraövervakning? Alltså någon enkel modell som ändå funkar bra.

//Skuggi, som är glad att de egna hästarna bor otillgängligt

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Två personer har skadats i en olycka med häst och vagn på en camping i Uddevalla. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
492
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Flera barn har varit inblandade i en olycka med häst och vagn på en campingplats utanför Uddevalla under långfredagen. Två skadade...
Svar
9
· Visningar
1 678
Senast: ptr
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En trafikolycka med hästar inblandade är ett stort trauma som ingen ska behöva uppleva. Agria djurförsäkring tipsar i ett...
Svar
0
· Visningar
396
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En häst med vagn skenade under långfredagen på en camping i Uddevalla. Båda barn och vuxna trillade av – två vuxna har förts till...
Svar
0
· Visningar
511
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka