Hästar som hoppar över konstiga grejer!

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare vbm
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 97
  • Visningar Visningar 15 513
Sv: Hästar som hoppar över konstiga grejer!

kl

tyvärr har man ju aldrig kameran, men hoppade över ett hinder där allt hade dumpats, granris, koner, jackor mm, och en sadel låg överst :crazy:

Inte såå udda, men man kan hoppa över buskarna i hagen också...

hstarnaihagen047_edited.jpg

*kl*

Ingen bild men ungstoet vi hade hemma ett år var totalt hoppgalen. På väg i hagen till stallet över en rätt stor öppen yta siktar hon in dig på den enda huggkubben som var typ 50 cm bred och tar ett stort fint språng över.... Ett galoppsprång åt sidan o hon ahde sluppit men hon siktade minsann på den ända från början :D

Hon tog heller aldrig den vanliga vägen ned som alla hästar i alla år har gjort, hon tog en över en stenmur där man landade i mkt brant backe. Hade hon för hög fart tog hon backen med i ett enda språng, som ett stoooor nedhopp :D

Synd att man inte fick hoppa in den men nu är hon dräktigt med Poetic Justice :cool:

Undrar jag om inte jag ska ha en bild liggandes när jag hoppar över en bänk med min ponny.... *hm* Sen har jag hoppat över badkar och stolar också, men det FARLIGASTE vi hoppade över var en 4 meter bred/lång och ca 80 cm hög timmer-hög. Kan ni fatta? Jag var helt galen på den tiden :rofl:

Jo! Sen hoppade vi igenom en lekplats också :rofl: :p Alltså in i lekplatsen över staketet, vidare upp i sandlådan och från den studs ut från lekplatsen över staketet på andra sidan! :D

Tur att ingen såg min och min systers galna bravader!!! :eek: Stackars hästar, men de var lika galna dem - om inte värre! ;) :cool:

Lönt att bekosta dyra hindermaterial när det finns billigare alternativ :idea:

hoppsan.jpg

Haha, undrar vem som mest av allt hoppas att hästen inte river :D

haha! Inte ryttaren iallafall :angel: :angel:

*lånar knapp*

Kan inte nå´n lägga in den första bilden igen "ponnyhoppning" eller vad det var!!
Jag kan inte se bilden... :(

En jag känner hoppar riktiga vägbommar ;) Riktigt läskigt (men samtidigt coolt). Ska väl tillägga att det är ett fälttävlansekipage..

när jag o Iprem var mindre la oss vi på o emmelan höbalar, en red min fjording och hoppade över den andra sen byte vi Totalt galna...

Jag brukar springa md hunden o låta den hoppa över hängmattan hemma när mamma ligger i :p

kl, tykte att det var en ganska konstigt hinder, Miiinimal bild :rofl:

agria_hopp.jpg
liiten länk

Ganska så konstigt ändåå,,..
hejååhååå kannske inte bästa bidragen,., ..

LitenSnigel skrev:
En jag känner hoppar riktiga vägbommar ;) Riktigt läskigt (men samtidigt coolt). Ska väl tillägga att det är ett fälttävlansekipage..

Jag känner också en som gör det. Fast det är ett fjordingekipage... :angel:

Jovisst, "ponnyhoppnings-bilden", kreativt men vafan. tänk om, krascha rakt in i dom o vips så har du tre skadade havremoppar, något oansvarligt tycker jag.. :(

Liknande trådar

Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 304
Senast: Iamia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
1 009
Senast: Tuvstarr
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 108
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur