Sv: Hästar som inte vill bli fångade....
Jag envisas med att få tag på han. Går aldrig därifrån utan väntar helt enkelt ut han. Och ja, i början kan det ta typ 2 timmar... men med tiden lär dom sig.
Jag går efter, springar han iväg går jag efter. Likom förföljer. Lugnt och sakta. Stannar han, stannar jag ( en bit ifrån ) sen närmar jag mig. Går han går jag efter... osv.
Har även försökt med det.... Men icke sann icke...
Hagen är oxå JÄTTESTOOOOR.... så om hon är på "icke bli fångad" humöret.... då finns det INGET som gör att man får tag i henne....
Alltså, jag har "tränat" hästar i sånt här... men ALDRIG stött på detta problem....
TEX. Hon vill INTE bli fångad...:
Hon går- jag går efter...
Hon stannar- jag stannar en bit ifrån
Hon går igen- jag går efter
Jag försöker få hennes uppmärksamhet- Jag lyckas

MEN hon "struntar" i den
Jag kommer "nära" (kan vara allt från 1cm till 20 m.)- hon vänder upp rumpan och markerar....
OSV OSV
Man lämnar kvar henne själv i hagen- då tittar hon upp och tänker (tror jag

): Jaha... då var man ensam i hagen igen då

skönt

Sen står hon och tittar
Kommer man tillbaka 5 min senare- kommer hon direkt

Men låter man henne stå själv- då bryr hon sig inte... står och betar... strosar lite, vilar lite m.m. Precis som när dom andra är i hagen...
Vill hon bli fångar... så kommer hon direkt
Men eftersom hagen är stor... så "kan" man inte hämta "rep" att minska ner den....och om hon tar X antal galoppsprång så är hon på andra sidan skogen.... och för mig tar det 5 min att SPRINGA ikapp(

)
Jag vet helt inte seriöst vad jag ska göra.... ska man låta henne stå kvar helt själv i typ 1 dygn eller nått????