zeus
Trådstartare
...ja kan kanske tyckas lite ovanligt, men det blir ju ofta så när hästarna har fri tillgång på mat o en stor fin hage. Har fem hästar i vårt stall, de går ute minst 7 till 20-21. Är så att hästarna liksom inte vill komma in för natten vissa dagar. Bossen i hagen är den som ställer till problem, när de andra hästarna börjar vandra mot grinden jagar hon helt sonika upp dem i hagen igen. Bossen har varit skadad o har inte gått men våra hästar under ca 3 månader. Under de månaderna var dessa problem obefintliga. Men nu när hon går i samma hage igen så är det samma visa igen, hästarna kommer ofta inte när man ropar.
Vi har sagt att jag när jag tar in dem om kvällarna o ropar så får hästarna en halvtimme-40 min. på sig att komma till grinden. Annars har de fått gå ute. Men just nu är det -8 o svag vind. Hur tycker ni att vi ska göra?? Springa o hämta dem längst upp i hagen el fortsätta att vara konsekventa o låta dem va ute då de väljer att inte komma? De har naturligtvis vatten o mat.
Vi har sagt att jag när jag tar in dem om kvällarna o ropar så får hästarna en halvtimme-40 min. på sig att komma till grinden. Annars har de fått gå ute. Men just nu är det -8 o svag vind. Hur tycker ni att vi ska göra?? Springa o hämta dem längst upp i hagen el fortsätta att vara konsekventa o låta dem va ute då de väljer att inte komma? De har naturligtvis vatten o mat.
Senast ändrad: