hästar som skriker!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare karatefisken
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 422
K

karatefisken

Nu har alla hästar kommit ut på bete.. och när man hämtar ponnyn, och rider eller vad som hellst så skriker han heeela tiden.. man får ju tinituss.. kan man göra något för att få han att sluta? om han har något att göra skriker han inte eller om han är ute i skogen..

Våra skriker också en del när man skiljer dem åt, är nog för att de blir mer bundis när de är tillsammans hela dygnet. Kan ju hända att det går över om ett tag.
Nyhetens behag vet du! :)

Våra skriker också, men det går över när de kommit ut. Hingsten som jag rider bruka skrika, men jag antar att det mest är för att han är kungen av placet, och när han är ute kan han ju inte hålla koll på e andra hästarna.. Han gnäggar kanske två - tre gånger.. ibland ingen gång, någon gång har han skrikit HEEEAL ridturen, då blir man frustrerad!! :smirk:

Vet hur de känns, fast min skriker inte så mycket..mest om man kör förbi någon hage med fina flickor...då skriker han lite..tyvärr tror jag inte de finns någog "botomedel" :crazy:...vi får nog leva med de.

Liknande trådar

Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
466
Senast: animalasia
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 593
Senast: Edla
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 219
Senast: Claraclara
·
Träning Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5...
Svar
4
· Visningar
467
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka