Hästar stoppade i tullen

Sv: Hästar stoppade i tullen

Inte en dag för tidigt!

Hoppas att artikeln läses av de som jämt och ständigt kör över och tränar utan att ha några som helst papper iordning!
Det är inte transportörerna som drabbas ifall det blir stopp vid gränsen - det är hästarna :mad:

Jag har åkt med häst över gränser och ingenstans kollade de att pappren var i ordning eller ens fanns. Tycker det är riktigt dåligt! De borde kolla mer rutinmässigt och inte bara efter tips...

Det är dessvärre en resursfråga.
Narkotika och alkohol är prioriterat.

En lokal hästhandlare hade för en tid sen 4 danska ponnies till salu utan pass eller papper (det får du ordna själv....)och dessa ponnies var brännmärkta med ett märke jag känner igen, QPBA och ett nummer. (Quantock Pony Breeders Assn.) så dessa ponnies var ursprungligen engelska, och hade färdats hela vägen från Somerset till Sverige utan vare sig pass eller andra papper!

Sant.
Och ännu ett argument till varför tullen bör förstärkas.....

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 296
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 943
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästens liv fick inte att rädda. ... Källa / Läs mer: https://www.tidningenridsport.se/hast-halkade-ner-for-slant-fick-avlivas/
Svar
0
· Visningar
668
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Halkan ställer till det för många hästar och deras ägare just nu. Stephanie Lindskog oroade sig för att hennes oskodda avelssto skulle...
Svar
0
· Visningar
472
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka